След историческия подпис на Байдън: около 20 модела в списъка за субсидии до края на 2022 г. в САЩ

В сила влизат нови правила, тепърва ще се изясняват много подробности

Валентин Маринов,
Jeep Grand Cherokee 4xe

, Jeep

Jeep Grand Cherokee 4xe

Д жо Байдън подписа исторически закон за 430 милиарда долара, считан за най-големия в историята на САЩ за борба с климатичните промени. След това стана ясно, че около 20 модела все още отговарят на изискванията за данъчни кредити в размер на $7500 до края на 2022 г.

Законът незабавно прекратява субсидиите за около 70% от 72-те модела, които преди това отговаряха на условията.

Отсега нататък електромобилите най-малкото трябва да се сглобяват в Северна Америка. Но има много други обстоятелства, много от които тепърва ще се изясняват от производителите, данъчните и законодателите.

А от 1 януари влизат в сила нови изисквания, които ще направят всички или почти всички налични EV без помощи. Освен ако настъпи промяна.

Сред отговарящите на условията до края на 2022 г. EV или “плъг-ин” хибриди са: Audi Q5; BMW X5 и 3-Series plug-in; Ford Mustang Mach-E, F Series, Escape PHEV и Transit Van; Chrysler Pacifica PHEV, Jeep Grand Cherokee PHEV и Wrangler PHEV; Lincoln Aviator PHEV и Corsair Plug-in; Nissan Leaf; Volvo S60; и Rivian EDV, R1S и R1T; Mercedes EQS…

Извън борда остават колите на Toyota, Hyundai, Porsche, Kia и т.н.

Това не касае договори за покупка на електромобили или хибриди, сключени преди влизането в сила на закона.

Той дава право на General Motors и Tesla на данъчни кредити за EV от 1 януари. Те загубиха правото на субсидии, сред като достигнаха 200 000 броя на производител. Не е ясно обаче колко от техните модели ще отговарят на условията през 2023 г., според таваните за доставки и цените.

електромобили в България Закон за движение по пътищата Джо Байдън САЩ