Шокиращо: Батериите на EV може да бъдат най-издръжливата част в автомобила

Очакваната продължителност на живота на батерията на EV е повод за безпокойство сред потребителите, но констатациите на ново проучване може да показват по-дълъг живот от прогнозирания при лабораторните тестове

Пламен Георгиев,
литиево йонни батерии

iStock

Д ълготрайността на батерията и безпокойството за пробега са две основни притеснения, когато става въпрос за електрически автомобили, но ново проучване може да помогне на някои клиенти да не се безпокоят за първото.

Според новия анализ, батериите на електромобилите могат да издържат над една трета по-дълго, отколкото показват тестовете на производителя. Чрез изследване на различни сценарии за разреждане за период от две години, проучването установява, че предизвиканото от времето стареене е по-важно при оценките на продължителността на живота на батерията.

Една от основните стъпки в производството на EV е тестването на дизайна на батериите, за да се определи продължителността на живота. За да направят тестовете бързо, анализатори и инженери зареждат, разреждат и презареждат бързо батериите отново и отново. Въпреки че тази форма на тестване на продължителността на живота е ефективна, тя не възпроизвежда експлоатацията й в реални условия.

Според проучване, публикувано в Nature Energy, в реални приложения, батериите за EV могат да издържат 40% по-дълго, отколкото показват тестовете. Проучването тества 92 търговски литиево-йонни батерии за повече от две години чрез създаване на четири профила на разреждане. В крайна сметка по-реалистичният профил корелира с по-високата продължителност на живота на батерията.

„За наша изненада, истинско шофиране с често ускоряване, намаляване на скоростта, което връща малко електричество в батериите, спиране, за да влезете в магазин и оставяне на батериите да почиват часове наред, помага на батериите да издържат по-дълго, отколкото смятахме въз основа на индустриалния стандарт лабораторни тестове“, казва Симона Онори, старши автор и доцент по енергийни науки и инженер в Stanford Doerr School of Sustainability.

Преди заключението на проучването, инженерите са приемали, че стареенето на цикъла на разреждане и презареждане е по-важен фактор от стареенето, предизвикано от времето. Въпреки че това е вярно за търговски превозни средства, които се използват постоянно, това не е така за потребителите, чиито електромобили не се използват или не се зареждат постоянно. С други думи, шофирането по идентичен начин на EV и автомобил с ДВГ води до по-дълъг живот на батерията.

С публикуваните констатации от проучването може би производителите на автомобили ще актуализират своя софтуер за управление на батерията, за да оптимизират по-добре използването на батерията и очакваната продължителност на живота.

По-дългият очакван живот на батерията е положителен фактор за по-бързото масово навлизане на електромобилите в обществото, особено за онези, които се притесняват за пробега и живота на батерията. Плюс това, тъй като се очаква цените на батериите за електромобили да продължат да падат, цената на електромобилите вероятно ще съвпадне с тази на превозните средства с ICE около 2026 г.

Източник на статията: autoblog.com

проучване батерии