Е лектрическите планове на Mazda изостават спрямо конкурентите, но японската марка се подготвя за сериозно разрастване на моделната гама.
Изпълнителният директор Масахиро Моро споделя EV стратегията на Mazda пред Automotive News, като казва, че компанията умишлено е изостанала на електрическия фронт.
Един от големите проблеми за нас е несигурността. На настоящия пазар, реалността, в частност за BEV, е, че темпото не е толкова високо. Така че, може да стартираме малко по-бавно по отношение на обеми, но задължително по отношение на тайминга”, казва Моро.
Само да напомним, че Манфрен Вебер, шеф на ЕНП, се казани да отмени забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ в ЕС през 2035 г., ако неговата партия спечели мнозинство в Европарламента след изборите през юни. Пълна промяна на курса към електрификация ще се случи и в САЩ, ако през ноември догодина Доналд Тръмп спечели.
Макар до септември на електромобилите да се пада 1% от общите продажби на Mazda, компанията смята, че към 2030 г. на тях ще се падат между 25 и 40% от общите продажби.
Но и Моро не пропуска да отбележи, че търсенето на електромобили в САЩ и Европа спада. Но такова нещо не може да се каже за продажбите на конвенционалните модели, тъй като Моро очаква те да надминат 600 000 до 2025 г. в САЩ. С електромобилите обаче ще се изчака, за да се види на къде ще поеме пазарът.
"Между днес и 2030 г. е зората на електрификацията - трябва да преминем през това неравен терен. Просто трябва да се справим с клиентските нужди и желания. Точно сега, клиентите търсят алтернативни решения – различни от електромобилите”, добавя той. Затова Toyota и BMW проучват алтернативни източници на енергия, какъвто е водородът.
До 2030 г. Mazda планира да има 7 или 8 електрически автомобила в гамата си. Те ще се развиват, произвеждат и продават от новосформираното подразделение e-Mazda. Ще има гама от кросоувъри, базирани на нова модулна платформа. Но Mazda вероятно ще пропусне компактните електромобили, защото този продукт е труден за реализация.
Моро казва, че инженерите обмислят три различни по размер мотора, като се фокусират върху олекотяването на електромобилите. Компанията се е насочила към трима доставчика на батерии, включително Panasonic и Envision AESC Japan. Другият, Prime Planet Energy & Solutions, е партньорство между Panasonic и Toyota.
Интересното е, че Mazda разработва две EV платформи. Едната е специално за EV, докато другата ще може да се конфигурира в традиционна ДВГ и хибридна форма. Mazda ще работи с Toyota, за да пести средства, заемайки електрически и софтуеарни системи за бъдещите си е-модели.