Н ай-голямата тема за автомобилната индустрия продължава да е развитието на електрическите коли. Но прогнози и очаквания са едно, а пазарните реалности – друго.
Масахиро Моро, изпълнителен директор на Mazda заяви, че не вижда достатъчно голям пазар за електрички в САЩ в момента. Той казва това пред Fortune, като според него единствено Tesla може да продава, но интересът към другите марки е миниатюрен.
„Електрическите автомобили са много важна технология и ние ги развиваме. Но в САЩ миналата година те бяха едва 6% от пазара. Тази година са 8%. От тях 57% е Tesla. Другите марки не се търсят и инвентарът се натрупва…. Честно казано, търсенето винаги е било ниско. Просто е бавно. Не е където трябва да бъде“, казва Моро.
Според него има няколко причини. Една от тях е липсата на достатъчно зарядни станции. Друга е просто недостатъчен интерес от страна на клиентите. Моро не е оптимист и за забраната на ДВГ през 2035 г. Според него това реално ще зависи от избора на клиентите и „социалната инфраструктура“.
Някои анализатори оспорват тезата на Моро. От InsideEVs отбелязват, че доста от другите производители имат добри продажби на електрички и са сравнително доволни от пазара. Няма спор, че в САЩ електрическите коли изостават значително като дял спрямо навлизането им в Европа и Китай. Също така е очевидно, че Tesla държи големия дял на пазара за електрички в САЩ, така че конкуренцията там действително трябва да се бори за малък дял от и без това малка ниша, която не расте с очакваните бързи темпове.