Ford започва нова партньорство за производство на електромобили. Първите й три електрически модела за Европа бяха направени от Volkswagen. Следващите два ще са направени от Renault. Те ще са базирани на платформата на подразделението за електрически превозни автомобили на Режията, Ampere, и тяхното производство ще е в Северна Франция.
Първият от двата модела ще излезе на пазара през 2028 г., се казва в официалното съобщение.
„Проектирани от Ford, разработени с Renault Group, двата автомобила ще се отличават с отличителна динамика на шофиране, автентична ДНК на марката Ford и интуитивни изживявания“,уточнява Ford.
Не се предоставят допълнителни подробности за двата планирани модела. Следователно остава неясно в кои сегменти ще бъдат позиционирани новите електрически Ford-ове или коя конкретна платформа от френския производител ще бъде използвана.
AmpR Small, например, е в основата на модели като Twingo, R5 и R4, докато AmpR Medium е в основата на модели като електрическите Mégane и Scénic.
В момента Ford предлага четири електромобила в Европа: версията BEV на Puma и Mustang Mach-E са вътрешни разработки, докато електрическите Explorer и Capri, произвеждани в Кьолн, използват платформата MEB на Volkswagen – в допълнение към електрическите варианти на леки търговски автомобили.
Тук е мястото да отбележим, че Renault предлага подходящи платформи за електрически наследници на бестселърите Fiesta и Focus, които бяха пенсионирани от Ford, без да се обявят техни наследници. Дали ще се случи точно това, към момента е трудно да се каже, но не е невъзможно. Дори е най-логичното, че с това партньорство се цели именно възраждане на Fiesta в електрически вариант, защото Ford си има средноразмерни електрически SUV-ове. Но няма (като изключим Puma) нищо в масовия В-сегмент. А електричеките R5 и R4 на РЕжията се оказаха много добри предложения, така че логиката насочва към това, че скоро ще видим нова Fiesta.
В допълнение към сътрудничеството в областта на електрическите автомобили, Renault Group и Ford подписаха и писмо за намерение за съвместна работа по леки търговски автомобили в Европа. Партньорите целят да проучат възможността за съвместно разработване и производство на избрани модели за марките Renault и Ford.
Ford вече има партньорство с VW в тази област: новият VW Transporter, включително електрическата му версия, се произвежда от Ford в Турция на базата на (e-)Transit Custom, а Ford произвежда и своя пикап Ranger, наред с VW Amarok в Южна Африка.
Тук трябва да се отбележи, че новите два електромобила, произвеждани с Renault не отменят ангажимента на Ford с Volkswagen и платформата МЕВ.