П редставата за „американски мускул“ е автомобил на достъпна цена с мощен двигател. С електрифицирането на автомобилния свят обаче и все по-строгите регулации за вредните емисии, този тип коли изглеждаха обречени.
Според пуристите няма как американският мускул да съществува без голям и мощен двигател с вътрешно горене. Dodge обаче не смята така и иска да го докаже с новото поколение на Charger.
И така новият Dodge Charger Daytona е първият изцяло електрически американски мускул. Той използва архитектурата SLTA Large, като използва 400V система.
Dodge твърди, че Charger Daytona ще предлага производителност, която е съизмерима с тази на V8 с компресор, но ще е с нулеви вредни емисии и без никакво забавяне в предаването на мощността и въртящия момент.
Освен това автомобилът има преден и заден „модул за електрическо задвижване“, чрез които може да активира или деактивира задвижването на предните и задните колела. Задният модул има и механичен диференциал с ограничено приплъзване за по-добро спортно поведение на пътя.
Dodge Charger Daytona
И двата модула разполагат със собствен инвертор, електромотор и дори самостоятелна скоростна кутия. В топ версията Daytona Scat Pack (двувратка) всеки от тях генерира по 335 к.с. и 406Nm. Стандартната версия (4-врат R/T) е с общо 496 к.с. Scat Pack обещава спринт до 100 км/ч от място за 3,3 секунди.
Dodge казва, че Daytona Charger „е инжектиран с ДНК“ на американските мускули. Колата има множество екстри. Например PowerShot се активира от бутон на волана и дава допълнителни 40 к.с. за 15 секунди по време на бързо натискане на педала за ускорение.
Спирачките са с технология Brake by Wire eBoost. Централен модул решава колко да е спирачното усилие според редица критерии, а не само натиска на педала. Освен това преценява кога да използва регенеративното спиране.
Окачването е спортно (логично), с подсилени алуминиеви връзки за стабилност. Задното окачване е изцяло независимо с оптимизирана геометрия за повече контрол в завои с висока скорост. Допълнително може да се поръча и адаптивно окачване с двойни клапани, което включва и множество сензори за максимална прецизност.
За феновете на състезанието има и множество спортни режими. Сред тях е режим за „понички“, за дрифт, за изстрелване по права линия, за загряване на задните гуми преди бърз драг старт, режим за каране на писта и др.
В интериора има комфорт и технологии. Стандартно има 10,25-инчово арматурно табло, което може да се смени и с 16-инчово. Има и 12,3-инчов централен дисплей. В интериора има множество щрихи и препратки към оригиналния Charger от 68-ма година. На разположение са и нови екстри като динамично амбиентно осветление, което реагира на ситуации, модерен волан и др.
За тези, които все пак искат традиционен американски мускул, Charger ще се предлага и във версия с ДВГ. Той е 3-литров Hurricane туинтурбо I6. Ще се предлага в две версии – с 420 к.с. и 550 к.с. Те са само със задвижване на 4-те колела без екстрите от електрическата версия.
Колите влизат в производство през втората половина на тази година. Първите доставки се очакват в началото на 2025 г.