К омбито Nio ET5 Touring е разработено за европейския пазар. Преки конкуренти моделът няма за момента, но косвените не са малко, предимно от луксозните брандове, към които гледа китайската компания.
Моделът е изработен от алуминий и високоякостна стомана, задното окачване е 5-звенно, имаме въздушни амортисьори. Моделът е с коефициент на челно въздушно съпротивления от 0,25, а теглото е разпределено в идеални пропорции – 50:50 между двете оси.
Комбито разчита на два мотора, предният е индукционен с 204 к.с., задният е постоянен магнитен с 285 к.с. Системната мощност е 489 к.с. и 700 Нм. Те ускоряват Nio ET5 Touring до 100 км/ч за 4 секунди.
Девет са режимите на задвижване: стандартните Eco, Comfort, Sport, Sport+ и Custom, както и специалните Snow, Sand, Wet и Trailer. Покривът на модела е панорамен с площ 1,35 м и променяща се прозрачност. Седем въздушни възглавници се грижат за пасивната безопасност. Но далеч по-впечатляваща е системата за активна безопасност Nio Aquila. В нейния състав влиза лидер (обхват 500 метра), седем 8-мегапикселови камери (засичат автомобил на до 687 м, а пешеходци – на 283 м), четири светлочувствителни 3-мегапикселови камери, камера за следене на водача, пет радара, 12 ултразвукови сензора, GNSS. Обработката на данните е поверена на компютър Adam с четири чипа Nvidia Drive Orin с обща производителност 1016 TOPS.
Nio EL6
Комбито ще започне да се доставя в Европа през последното тримесечие на годината. Тогава трябва да започнат доставките и на кросоувъра EL6, който гледа към конкуренти от калибъра на Mercedes EQC. Автомобилът е дълъг 4854 мм, широк е 1995 мм, което го прави 80 мм по-дълъг и 105 мм по-широк от EQC.
Nio EL6
Задвижването е идентично с това на комбито, но ускорението е 4,5 секунди. Системите за активна безопасност също са идентични. EL6 е с най-големия панорамен покрив в сегмента (1 кв. м).
Двата модела са оборудвани с автопилота Nio Autonomous Driving, обещават поддръжка на 5G, Bluetooth 5.2, Wi-Fi 6, UWB, NFC, обемен звук Dolby Atmos, и т.н., и т.н.
Батерията с нетен капацитет 70 kWh може да се сменя в Китай, но не и в Европа. Иначе окачването се настройва 500 пъти в секунда