Може ли китайската инвазия да накара европейските компании да се стараят повече

Те нямат много време за губене

Мартин Дешев,
BYD Seagull

, BYD

BYD Seagull

Е вропейските автомобилни производители не крият своето притеснение от китайските им конкуренти и амбициите им да завладеят местния пазар. ЕС също не харесва тази перспектива и затова обмисля тарифи, които да изравнят цените на китайските автомобили с европейските.

Подобна мярка обаче предизвиква спорове, като дори представители на европейските автомобилни компании се обвиха против нея. Причината е, че е силно вероятно тя да бъде посрещната от ответна мярка, а китайският пазар и доставчици са много важни за европейските производители.

„Въвеждането на тарифи е потенциално опасно. Ние сме в подкрепа на свободен и честен световен пазар, в който всички спазват еднакви правила. Не подкрепяме протекционизъм“, казва изпълнителният директор на Volkswagen Оливър Блум, по време на годишната конференция на компанията, цитиран от AutoExpress.

Други компании също изказаха подобни мнения. Така за европейските производители остава една реална опция – да предложат по-добри коли на по-добри цени.

Подобно осъзнаване ще е добре за всички. Конкуренцията е най-здравословна, когато битката е на пазара и клиентите имат богат избор от добри предложения.

Тя ще има своите сътресения, като ще изисква бърза промяна на някои планове и стратегии. Компаниите ще трябва да се адаптират към нови реалности и да са по-гъвкави.

Институциите могат да помогнат със създаването на по-добри условия и субсидии, които да мотивират продажбите на електрички като цяло. Това обаче изглежда, че не е сред идеите на повечето страни, които постепенно намаляват субсидиите.

Резултатът е, че интересът към EV-та веднага започна да намалява и повлече със себе си отлагане на планове и стратегии за електрификация – неща, които не влияят на китайските производители и по-скоро им помагат.

коли автомобили електрически автомобил електромобили