Кучето робот, любовта от пръв поглед и EV бъдещето на Kia

Корейската компания е платила около 13 милиона долара само за рекламно време на Супербоул

Валентин Маринов,
Kia EV6 Rob dog

Kia

Kia разпространи 60-секундната си телевизионна реклама за финала по американски футбол Супербоул в неделя.

Тя се нарича Robo Dog и разказва историята на куче-робот, което вижда от магазина, в който се продава как мъж зарежда на електрическа колонка новата Kia EV6. Измъква се, тръгва след колата, попада дори в асансьор, на покрива на сграда…

От там то вижда автомобила и скача, но междувременно батерията му се изтощава. “Събужда се”, виждайки, че мъжът с колата, в която се е влюбило, го зарежда. Нататък, както се казва в приказките и четива с добър край, всичко е история.

Спотът е озвучен от големия рок хит на Бони Тейлър “Total Eclipse of the Heart”. А поне логиката подсказва, че рекламата промотира новата електрическа Kia EV6, но за това ще стане дума по-долу.

Kia

В официалната информация на Kia се посочва, че на аниматорите, наети от автомобилната компания, са били нужни 1900 часа, за да “дадат живот” на Robo Dog. А цялата реклама е направена за шест месеца.

Аниматорите са изгледали много часове с видеа на кучета. Също така са прекарали време с 14-седмичния голдън ретривър на човек от екипа, за да пресъздадат максимално реалистично всяко едно движение на “Робо”. Рекламата има още една цел и тя е основната всъщност - да подпомогне фондацията Petfinder, една от целите на които е осиновяването на куче. Разбира се, целите са поне още две - ЕV6 и амбициозното електрическо бъдеще.

“За да представим Kia EV6 пред 100 милиона души, искахме да съпоставим бъдещето с емоциите, които днес изпитваме и разбираме - като любовта между човек и животно”, коментира в съобщението Ръсел Уейгър, вицепрезидент по маркетинга на Kia Америка.

Всяко година Супербоул е най-голямото, следено и обсъждане единично събитие в Съединените щати. За сравнение - избори, наградите “Оскар” и откриване на Олимпийски игри (например), имат около 5 пъти по-ниска гледаемост.

Исторически, в топ 10 най-гледаните телевизионни събития са 10 Супербоула. Малко над 100 милиона души проследяват поне някаква част от финала само в САЩ. Много често шоуто на полувремето предизвиква дори по-голям интерес. В неделя 15-минутен спектакъл ще изнесат Д-р Дре, Снууп Дог, Еминем, Мери Джей Блайдж и Кендрик Ламар.

Двубоят противопоставя “Лос Анджелис Рамс” и “Синсинати Бенгълс” и ще започне около 1:30 часа наше време в нощта на неделя срещу понеделник. Арена на сблъсъка е един от най-модерните стадиони в света - наскоро построеният SoFi в Ингълууд, предградие на Лос Анджелис. Той е на собственика на “Рамс”, милиардерът Стан Кронке.

Средната цена за 30 секунди реклама е около 6,5 милиона долара, което е рекорд. Още по-фрапиращо е, че това е с 1 милион повече в сравнение с миналата година - в разгара на икономическа криза, пълзяща инфлация и пандемия. Тв каналът NBC, който държи правата тази година, обяви, че всички позиции са били продадени до началото на февруари. В зависимост от това кога се излъчва дадена реклама, цената варира от 5,8 до 6,2 милиона долара. През септември м.г. NBC съобщи, че някои рекламодатели плащат над 6,5 млн. А сега стана ясно, че някои позиции са изтъргувани за по 7 млн.

През миналата година CBS е генерирала 484,7 млн. за общо 42 минути рекламно време в ефира си за мача между “Тампа Бей” и “Канзас Сити”.

Рекламите на Супербоул са отделна “култура” за американците, но и не само за тях. Фенове си правят класации за най-добри и най-лоши в социалните мрежи. Не е въпросът само да планираш бюджет, да извадиш пари и да купиш време по телевизията за най-голямото спортно събитие отвъд океана. Трябва да си “готин” и оригинален, защото филмчетата са преди всичко имиджови.

Автомобилните компании за сред най-големите рекламодатели на Националната футболна лига на САЩ и телевизиите. Kia неизменно участва в последните години. Рекламата с EV6 и “Робо” е 13-ата й на Супербоул. Кросоувърът е първият й електромобил, но до 2026 г. корейската марка планира да лансира още 10.

Kia

Kia KIA EV6 електрическа тротинетка реклама Супербоул куче робот