С коростта на презареждане на електрическите коли често е една от най-обсъжданите теми в тестове, анализи и коментари. Самите производители също редовно акцентират над този показател, като мнозина смятат, че той е сред решаващите фактори за клиентите при избор на кола.
Едно е какво пише на хартия, друго – в реалността. Затова от Edmunds са тествали 43 електромобила, които се предлагат на американския пазар, в реални условия.
Алгоритъмът на Edmunds взима предвид теглото, ефикасността на колата, капацитета на батериите и др. Крайният резултат е измерен в „мили в час“, т.е. колко мили може да измине автомобила при един час презареждане на батерията.
Edmunds казва, че колкото повече мили се зареждат за час, толкова по-малко време се губи в търсене и чакане за зарядно и се прекарва повече време на пътя. За целта тестваните автомобили са били снабдени с устройства на специалистите от P3, които следят как колата се зарежда и каква е комуникацията между нея и зарядното. Тези данни се добавят към реално изминатите километри след зареждане, за да се получи резултат колко ефективно наистина е зареждането на колата.
И така лидер е Hyundai Ioniq 6 Limited RWD с един електромотор. Тя записва резултат от 868 мили/час. На второ място е Kia EV6 Wind RWD със 769 мили/час. Третата позиция е за двумоторната версия на Ioniq 6 – 764 мили/час.
Четвърти се нарежда Porsche Taycan 4S с 690 мили/час, следван от Kia EV6 GT Line с 678 мили/час. Първата Tesla е чак на десето място и е Model 3 Long Range с 569 мили/час. Пълната класация с всички 43 автомобила е налична тук.