Дизайнерът на Nissan GT-R: Електромобилите са твърде агресивни

Видът им трябва да е по-приветлив, смята експертът

Мартин Дешев,
AIM EV Sport 01

, Newspress

AIM EV Sport 01

Nissan R35 GT-R е една от най-популярните спортни коли, като за мнозина е дори легенда. Дизайнер на колата е Широ Накамура, който споделя, че не е впечатлен от вида на електрическите коли.

„Колите могат да са очарователни. Мисля, че в наши дни всички коли, може би Mini е изключение, но повечето електромобили са фокусирани на изглеждат мощни и агресивни“, казва Накамура пред TopGear.

Той беше сред участниците на „Фестивала на скоростта“ в Гудууд, като показа новия електромобил AIM EV Sport 01. Тя е дело на Юкинори Сузуки, като Накамура казва, че двамата с него имат обща цел. „Това не е голяма, тежка спортна кола. Тя е много компактна, но бърза и забавна за каране. Затова я направихме изчистена и семпла. Естествена, чиста и минималистична. Виждате, че няма констрастиращи повърхности и лицето ѝ е много чаровно. Не е ядосано“, казва Накамура.

Той иска EV Sport 01 да бъде подходяща за всяко време и дизайнът и да не остарява. В момента повечето коли се правят според настоящи тенденции и затова след време може да изглеждат странно. Но, ако дизайнът следва определени мотиви и решения, тогава може да изглежда добре по всяко време.

„Не мисля, че за дизайна е от значение какво е задвижването на колата. Електромобилите имат по-различна структура, която дава възможност за различни решения. Пропорциите не са като на колите с традиционни двигатели. Когато правиш кола с ДВГ, трябва ясно да покажеш къде е двигателят, но при електромобилите и свободен и това е по-голямо предизвикателство да изразиш мощ и енергия“, смята дизайнерът.

„Когато работих за Nissan, правих дизайн за бранда. Това е кола за Сузуки. Нямам ограниченията, които имах преди GT-R трябваше да изглежда като GT-R. 350Z трябваше да е като Z. Колата на AIM е от напълно празен лист. За интериора Сузуки ми каза да го направя труден за влизане и излизане. Това е кола за каране, да не бъде лесна“, допълва Накамура.

Той казва, че двамата са се съгласили и с намаляването на дисплеите в колата. „Обикновените бутони са много по-лесни за използване. При тъчскрийн трябва да гледаш в него, за да видиш какво правиш. Това не е добре за спортна кола“, казва той.

автомобили коли спортни коли електрически автомобил