Електрическият Hyundai Ioniq 5 N е с до 650 к.с.

С тяхна помощ моделът влиза в територията на суперавтомобилите с ускорение до 100 км/ч за 3,4 секунди

Hyundai Ioniq 5 N

Hyundai

В Гудууд се състоя премиерата на IONIQ 5 N — първият спортен, изцяло електрически модел на спортното подразделение на Hyundai.

Вдъхновени от Световния рали шампионат, интегрирани задвижващи оси (IDA) са монтирани отпред и отзад, и са подсилени, за да издържат на по-високия въртящ момент на електромоторите. Функцията N Torque Distribution разпределя променливо нютон метрите между осите, като може да се регулира на 11 нива. Елелектронният диференциал с ограничено приплъзване на задната ос оптимизира стабилността и контрола при завиване.

Този електромобил може и да дрифти благодарение на N Drift Optimizer. Интегрираната функция Torque Kick Drift позволява на водача да симулира действието на съединител при автомобили с ДВГ и задно задвижване, за да върти „дупето” на Ioniq 5 N.

Двата електромотора (226 к.с. отпред и 383 к.с. отзад) се развъртат до 21 000 об./мин. Те генерират системна мощност 609 к.с., която чрез функцията N grin Boost скача до 650 к.с. в рамките на 10 секунди. Захранването на моторите идва от нова батерия с капацитет 84 kWh. На зарядна станция с мощност 350 kW тя се зарежда от 10 до 80% за 18 минути.

Hyundai

Моделът е предвиден за шофиране и на писта, затова от полза за собствениците ще са системи като N Launch Control, Track SOC (изчислява консумацията на ток при движение на писта) или N Race.

За да се отговори на нуждите на спортното шофиране на писта, инженерите на Hyundai N се проектирали спирачната система N Brake Regen, специално разработена на модела. Тя предлага до максимум 0,6 G отрицателно ускорение, което е водещ параметър в индустрията.

Hyundai

Новите системи в автомобила не спират с тези. Моделът е оборудван и с N e-shift и N Active Sound+. Първата симулира работата на 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител от конвенционалните N автомобили.

N Active Sound+ използва 10 високоговорителя (8 вътрешни и 2 вътрешни), за да усещат пътниците (и пешеходците) звука по време на движение. Има три различни звукови теми. Темата „Ignition“ симулира звука на двигател 2.0T на N, а „Evolution“ генерира характерен „спортен“ звук, вдъхновен от RN22e. Темата „Свръхзвукова“ е уникална концепция, вдъхновена от двумоторни бойни самолети.

Hyundai Ioniq 5 Hyundai