Т ова се превръща в месианско чакане. Apple за пореден път отложи автомобила си, този път около година - за 2026-а, пише Autonews.
Проектът, наречен Titan в компанията, беше в безизходица през последните няколко месеца. Причината е, че шефовете на технологичния гигант се бореха с реалността: визията им за напълно автономно превозно средство - без волан или педали, не е осъществима с настоящата техника.
Предвид промяната на плановете, компанията сега ще заложи на по-малко амбициозен дизайн. А возилото все пак ще има волан и педали. Ще поддържа пълни автономни възможности по магистрали, на които това ще бъде разрешено, казаха пред Autonews източници, пожелали анонимност.
Тайният проект има за цел да осигури на Apple още един голям източник на пари, но също така може да тества границите на възможностите на производителя на iPhone.
В момента Apple планира да разработи кола, която да позволява на шофьорите да правят други неща - да гледат филм или да играят игра на магистрала. И да бъдат предупреждавани достатъчно дълго време, преди да преминат към ръчно управление, ако стигнат до града или се натъкнат на лошо време.
Компанията е обсъдила стартирането на функцията първоначално в Северна Америка, а след това да я променят с течение на времето, за да може да се използва и на други пазари.
Говорител на Apple отказа коментар.
Предишната визия на гиганта беше да предложи ниво на автономност 5 - върхът на технологията за безпилотно управление. Нещо, което нито един автомобилен производител още не е постигнал.
Това е най-новата промяна в стратегията за колата. Apple се сблъска с много проблеми, включително с текучество на мениджъри от самото създаване на проекта преди десетилетие.
Сегашният шеф Кевин Линч, който също така отговаря за Apple Watch и здравния софтуер, пое управлението в края на 2021 г. Първоначално той инструктира екипа, известен като Групата за специални проекти, да се съсредоточи върху напълно автономно превозно средство за дебют до 2025 г. Сега той прави корекция, но с цел да гарантира, че продуктът ще достигне до пазара.
Сърцето на технологията на Apple е мощна вградена компютърна система - с кодово име Denali на името на най-високия планински връх в Северна Америка - и персонализиран набор от сензори.
Производителността на процесора е равна на около четири от най-високите Mac чипове на Apple взети заедно и се разработва от инженерната група на компанията. Чипът се счита за почти готов за производство.
Наличието на вграден компютър за обработка на автоматизирани данни е подобно на подхода на други производители, включително Tesla. Apple обаче планира да се различава от Tesla, като използва комбинация от лидарни и радарни сензори, заедно с камери.
Настройката помага на автомобила да определи местоположението си, да види лентите за движение и да оцени колко далеч е от други обекти и хора. Tesla разчита на камери, докато Waymo на Alphabet и други, използват комбинация.
В допълнение към вградения хардуер, системата има базиран на облак компонент за някои обработки с изкуствен интелект. Apple разчита на Amazon Web Services за хостинг, което струва на производителя на iPhone около 125 милиона долара годишно. Но това е малка част от около 1 милиард долара, които компанията харчи за автомобилния проект годишно.
Apple проучва идеята за дистанционен команден център, който да подпомага шофьорите и да управлява колите отдалеч по време на извънредни ситуации. Компанията също така обсъжда предлагането на собствена застрахователна програма.
Марката възнамеряваше да сложи цена от около 120 000 долара, но сега планира да я свали на 100 000 и надолу. Това би го поставило в приблизително същия ценови сегмент като базовата версия на Model S на Tesla и Mercedes-Benz EQS.
В Apple все още не са се спрели на дизайна на своя автомобил. Компанията се стреми да подготви дизайна до следващата година. След това планира да подложи колата на тестове през 2025 г.