Н овото BMW X1 M35i xDrive е оборудван с 4-цилиндров двигател от най-новото поколение на BMW Group Efficient Dynamics. Благодарение на технологията M TwinPower Turbo развива мощност от 300 к.с. в Европа и 317 к.с. в САЩ и на някои други пазари.
Въведените спрямо предишните поколения иновации в двигателя включват т. нар. горивен процес на Miller, ново оформление на всмукателните канали и горивните камери, както и новости при управлението на разпределителните валове, запалителната система и отвеждането на отработените газове. Сред специфичните за М особености на 2,0-литровия двигател са и нов, по-здрав колянов вал, оптимизирано смазване за каналите за охлаждане на буталата, както и основните лагери, които са заимствани от редовия 6-цилиндров бензинов двигател от най-ново поколение.
Модернизацията на технологията M TwinPower Turbo включва и повишаване на мощността на системата за свръхпълнене и охлаждането на нагнетявания въздух, както и двойно впръскване за оптимална горивна смес.
Агрегатът развива максималната си мощност в диапазона 5750 и 6500 об/мин. Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение между 2000 и 4500 об/мин. X1 M35i xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди.
Агрегатът е свързан със 7-степенна трансмисия Steptronic с двоен съединител. За особено динамични междинни ускорения на разположение е функцията M Sport Boost.
Системата за задвижване на четирите колела се подпомага от интегрирания в трансмисията механичен блокаж на предния диференциал. Той служи за намаляване на разликите в оборотите на предните колела. С блокажа си от до 26% той повишава както сцеплението по нестабилни настилки или лоши метеорологични условия.
X1 M35i xDrive е сред първите модели на марката, които разполагат с модернизираната Infotainment система BMW iDrive с QuickSelect и BMW Operating System 9.