П лановете на BMW са тази година да отпразнува подобаващо 50-годишнината на „М” с цели пет нови модела, което не се е случвало никога.
Първият модел е ясен и може би сред най-чаканите от чистокръвните фенове на баварската прецизност на пътя. Новата Серия 2 вече е в България, а съвсем скоро може да очакваме и появата на М2. Вече се докоснахме лично до M240i с неговите 370 к.с., които превръщат модела в истинска наслада за сетивата. Задвижването му идва от редовия двигател В58 на BMW, но М2 ще използва вариант на S58, монтиран в М3 и М4. Така М2 ще предложи мощност от 430 к.с. в изпълнението Competition. Те трябва да осигурят ускорение до 100 км/ч в ниската граница на 4-те секунди. Не само това, но най-запалените фенове може да очакват и 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Никога в 36-годишната си история на пазара (и 6 поколения) BMW М3 не се е предлагал като комби, но това ще се промени съвсем скоро. Интернет пространството вече бе залято с първите снимки на задната част на M3 Touring, който се очаква да дебютира в близките месеци. Тук разликата със стандартното М3 ще е само в удълженото купе и петата врата. Двигателят ще е същият S58 от М3 и М4. По-важното е, че така BMW ще може да засенчи Audi RS4 Avant с неговия V6.
И докато М3 ще се сдобие с по-практична версия, купето М4 ще предложи хардкорд версия, насочена специално към пистата. Става въпрос за М4 CSL (Coupé Sport Lightweight), който ще заложи на сериозни аеродинамични актуализация (подобно на М5 CS) в преследване на най-добрите обиколки в Time Attack гонките. Спокойно може да очакваме и доработки в областта на задвижването, вероятно взети на заем от състезателния M4 GT3, чийто 3,0-литров двигател генерира над 580 к.с.
XM ще бъде вторият модел, разработен самостоятелно от M-дивизията, но той се различава коренно от супер автомобила М1 с неговия централно разположен двигател от края на 70-те години.
XM ще даде начало на радикално нова ера за спортната дивизия на баварската компания, тъй като ще стане първият модел с плъг-ин хибридно задвижване. Това бе показано с миналогодишния Concept XM. То ще бъде изградено около 4,4-литровия V8, който ще работи заедно с един електромотор, за да се постигне мощност в порядъка на 740 к.с. Те ще превърнат модела в най-мощния сериен автомобил, произвеждан от BMW.
За накрая оставяме черешката в гамата, а именно М-версията на изцяло електрическата лимузина i7, която ще бъде представена заедно със седмото поколение на Series 7 по-късно тази година. Това ще е отговорът на Mercedes-Benz EQS. С два електромотора, 611 к.с. и над 1100 Нм, i7 М60 се очаква да ускорява до 100 км/ч за под 4 секунди, с което ще се превърне в най-бързата „седмица”.