П очитателите на автомобилите винаги са имали особен сантимент към спортните модели. И действително повечето легендарни коли са именно спортни.
Но времената се менят, а с тях и интересите на клиентите. Според новия изпълнителен директор на Volkswagen Group of America Киел Грунер, пазарът вече не се вълнува особено от спортни коли, съобщава Motor1.
„Какви коли ще има в портфолиото ни зависи от това, какво е търсено на пазара. Не виждам кола със средноразположен двигател с вътрешно горене да я има в плановете“, казва Грунер, имайки предвид Audi R8 и слуховете, че моделът може да се завърне някой ден.
Същото важи и за спортните хечбеци, но с известна разлика. Компанията планира да ги остави, въпреки че за момента губят пари.
„Американският пазар не е подходящ за хечбеци. През годините имаше период, в който те бяха готини, а след това и минивановете. Сега SUV-овете са готини и могат да правят всичко, което клиентът иска. Хечбеците никога няма да са голям пазар в САЩ и честно казано не е нужно“, казва Грунър.
И допълва: „Нашите германски корени произлизат от тези забавни хечбеци и те са много важни за нас от гледна точка на бранда. Volkswagen е за забавлението от шофирането. Ако влезеш в Golf R или GTI, ще излезеш с усмивка на лицето. И затова те абсолютно ще продължат да са на пазара“.