Mercedes-Benz предпочита "технически много по-доброто” електрическо задвижване пред двигатели с вътрешно горене на е-горива, заяви изпълнителният директор Ола Калениус пред германския в. Frankfurter Allgemeine Zeitung, цитиран от Autonews.
Босът потвърди плановете на компанията за разработване на платформи само за електромобили.
Калениус цитира предимствата на електромобилите в енергийната ефективност, определяйки ги като „сензационно добри“ и насочи вниманието към фактора за нулеви емисии - според него тук е-горивата не можели да се мерят.
Електрическата кола все още е млада технология в сравнение с двигателя с вътрешно горене, добави Калениус. - Виждаме голям потенциал за напредък: електрическото задвижване ще изпревари двигателя с вътрешно горене по отношение на производителността преди края на това десетилетие.“
Той допълни, че компанията все още работи върху превръщането на ДВГ в съответствие с новия стандарт за емисии Евро 7, но добави, че до 2026 г. Mercedes ще намали инвестициите в старата технология с около 80 процента.
Китай ще бъде последният пазар, където се предлагат ДВГ и plug-in хибридите на бранда, разработени в партньорство с Geely.
Според Калениус преминаването към електрически автомобили става по-бързо от очакваното, но все още са необходими инфраструктура за зареждане и осигуряване на електричество от възобновяеми източници.
Той посочи още един важен фактор, за който е необходима стратегия - суровините като цяло и литий в частност, наричайки го "новият петрол".
Изграждането на капацитет в добива и обработката на литий е гигантско индустриално начинание, каза той. - Няма как всички тези суровини да се добиват в Европа. За целта се нуждаем от търговски споразумения с Канада, Южна Америка и Австралия. Това е мястото, където е необходима държавна подкрепа.“