Стиг. Михаел Шумахер. Михаел Стигмахер? Кой знае...
Това, което знаем със сигурност обаче, е, че един мъж в бял състезателен гащеризон прави обиколки на пистата на "Топ Гиър" в черно "Ферари FXX". Колата е номер 30 от общо 30 произведени.
Ако си спомняте, FXX е автомобил, определен от "Ферари" като тестов, нещо като чудовището на Франкенщайн и лаборатория, кръстосани върху платформа на четири колела.
Тайни чаркове и сложни аеродинамични елементи се тестват от 29 клиенти на "Ферари", достатъчно богати, за да пръснат над 2 млн. лева за автомобил, който няма право да се движи по нормалните пътища и прекарва по-голямата част от живота си в щабквартирата на "Ферари" в Маранело.
Номер 30 е "еволюционен", което означава наистина сложна аеродинамика и 860 к.с. Поне.
Стигмахер е зад волана, решен да разбие рекорда за обиколка на пистата на TG. Е, да - сликовете "Бриджстоун" не го квалифицират като шосеен автомобил, но издава шум все едно Бог е под въздействието на хелий, а спирачните му дискове светят в червено точно като на болид от F1.Също така е много бърз и малкото събрала се публика край пистата наблюдава със сериозен интерес. Определено нещо специално ще се случи.
След като пилотът прекосява финалната линия, FXX спира и фигурата зад волана изпълнява точно до милиметър 360-градусово завъртане.
Хм. Намирисва на леко фукане.
Джеймс Мей наблюдава по начин, по който само Джеймс Мей може да наблюдава.
"Това неговият самолет ли е? О, Боже, доста е близо до моя, нали? Днес е ветровито и моят самолет може да бъде издухан към неговия доста по-голям самолет. (Пауза.) Трябва да е супер да си известен състезателен пилот. Появяваш се някъде и хората се надпреварват да ти подаряват разни неща. Питиета. Пари. Желирани бонбони."
В 2 ч. следобед неговата работа е свършена. Стигмахер излиза от колата, закрачва със странно познато чувство на целеустременост през тревата и изчезва в караваната си. FXX направи обиколка на пистата за 1 минута и 10 секунди - със 7 секунди по-бързо от предишния рекордьор - "Гъмпърт Аполо".
Дали отпразнува това, тъпчейки се със сурово месо в караваната си, или просто разпуска, следвайки своя наръчник по Кабала? Кой знае...
Това, което знам, е, че в 14,30 часа имам среща с някого на име Михаел Шумахер в "зелената стая". Така се нарича помещението, в което гостите стоят, преди да ги извикат на сцената. Обикновено тя е пълна с чипс и евтино бяло вино.
Но в "Топ Гиър" не разполагаме даже и с това. В нашата "зелена стая" има снимки на всички звезди, които са карали на пистата ни през годините.
Именно заради една от тях разговорът ми с Михаел Шумахер се завърта около легендарния английски радио водещ и коментатор Тери Уогън. Дали Шуми е чувал за този велик човек?
"Не точно, споделя Михаел. - Обясни ми..."
След като преминава този напрегнат момент, идва време за сериозните въпроси. Като например с какво се занимава в момента? Все още го виждаме да се появява в определени състезания от Формула 1 в бокса на "Ферари", но каква му е функцията?
"Думата "съветник" определя моята работа с "Ферари" в момента. Също така помагам за разработката на шосейните коли. Ето с тези две неща се занимавам."
Михаел определено не обича да говори многословно. Дава ли напътствия на Маса?
"Аз определено не съм треньор на пилотите, казва той. - Те знаят как да карат. По-важно е как работиш с отбора."
Но със сигурност всеки има какво да учи. Все пак даже и най-големите тенисисти имат треньори.
"Всеки има какво да учи, но не става въпрос за това. Важно е какво можеш да извлечеш от машината, какво можете да постигнете заедно. Ето това винаги е била моята тайна. Работа с отбора и изстискване на всяка стотна. За това специално мога да оказвам помощ на нашите пилоти."
Сезонът за "Ферари" протича доста зле. Какво е усещането на човек, който е вътре в отбора?
"В някои определени отношения нашият тим е доста млад. Да се справят с толкова екстремна промяна на правилата, и то започвайки доста късно, защото се борехме за титлата... Мисля, че екипът се справя фантастично с проблемите. Много хора избързаха с критиките към определени членове на отбора, но ние доказахме колко сме стабилни като тим."
Никаква критика към когото и да било. Този мъж е невероятно спокоен. Не трябва ли един водещ отбор от Ф1 да бъде изграден около даден пилот, за да успее? Както "Ферари" се бе обединила около теб?
"Винаги съм мислел, че хората интерпретират грешно това. Аз не бях там, за да казвам: "Ти прави ето това, ти онова, имаме нужда от това и това". Триъгълникът на успеха беше между мен, Рос (Браун) и Жан (Тод). Никой от нас нямаше да може да свърши същата работа без помощта на другите."
Също така е и скромен за човек с 91 победи от Гран при и 7 световни титли. Продължаваме нататък. Може ли да обясни как сезоните в Ф1 (особено последният) могат да бъдат толкова различни?
"Различни са, да. Между 2000 и 2004 г. ние бяхме непобедими. След това дойде 2005 г. и изведнъж приличахме на идиоти, а допреди малко бяхме суперзвезди. Никой от нас не се бе променил, всеки даваше максимума от себе си, като най-много някой да направи грешка по някаква причина.
А постоянно има причина, грешката винаги може да се обясни. Ф1 е различна от спортовете, в които индивидуалността е на много по-преден план. Ние разчитаме на отборна работа, на болида, на толкова много фактори, преди да вложим малко от нашия... вкус. (Пауза.)
Има пилоти, които са по-бързи от други, но идеята е, че ти е нужен автомобил, който да ти позволи да се представиш на ниво. Сигурен съм, че Люис не е загубил каквато и да е част от уменията си."
По това време Шуми вече е свръхестествено спокоен. Уогън все още го съзерцава. Гласът на Кларксън отеква през стената. По какъв начин Михаел Шумахер си вдига адреналина в днешно време?
"Вдигам си адреналина, като скачам с парашут. Притежавам разрешително за скокове. Но карането на бърз шосеен автомобил, състезателен автомобил, мотоциклет... там важно е усещането и да бъдеш на ръба. Не става дума за адреналин. Когато си на ръба в една кола, усещането е прекрасно, но не е същото като да скочиш от самолет."
Не си е вдигнал адреналина дори когато е шофирал FXX на пистата ни?
"Не. Не. (Смее се.) Ако проверите пулса ми, сигурно не е минал 100 удара в минута. Но въпреки това се забавлявах. Чувствах се добре, чувствах се щастлив. Но това не ми вдига адреналина. Освен ако не изляза извън пистата."
Вече си бъбрим откровено. Жена му понякога му казвала да намали, когато отивали да пазаруват. Не си коси сам ливадата. Ако е вкъщи и има състезание по телевизията, може да го гледа с пура и бира в ръка.
Бил е изненадан колко много шум се е вдигнал около факта, че помолил един шофьор на такси да му отстъпи мястото си.
"Чувствам се по-спокоен, когато аз карам моето семейство, а не някой друг."
Шефът на "Ферари" Лука ди Монтедземоло му изпратил сметката за телевизорите, които Шуми счупил, когато "Ферари" се представяли под нивото си по време на престоя му при "кончетата".
За спора между Ф1 и ФИА мисли, че "има лимит на това, което отборите могат да приемат, и те вече са го достигнали".
От хардкор пилота Михаел няма и следа. Никаква. Той ли е най-великият пилот за всички времена? Усмивка, и след това въздишка.
"Винаги съм живял в настоящето и бъдещето. Никога в миналото. Горд съм от постигнатото от мен. Но то е в миналото."