Тази и следващата година Volvo предприема пазарна атака

Пет са новите модели, които очакваме, като един от тях ще е ЕХ60, електрическата версия на шведския бестселър

Пламен Георгиев,
Volvo EX90

, Volvo

Volvo EX90

Volvo изпрати супер успешна 2024 година, втора поредна като рекордни продажби. През миналата година шведите успяха да пласират 763 389 автомобила, или с 8% повече от предходната година. Това обаче не успокоява Volvo, чийто мениджмънт се готви за „бурна 2025 г. поради предизвикателните пазарни условия“.

За да останат конкурентоспособни, шведите поставят акцент върху моделната гама, която през тази години ще бъде модернизирана с три премиери. Подробности за предстоящите новости даде босът Джим Роуън.

Съвсем скоро, на 10 февруари, ще бъде разкрит EX30 Cross Country, повдигната и по-дръзка версия за най-малкия електрически кросоувър на компанията. По-интересното е, че Volvo пуска първия си електрически седан, ES90, тази година. Освен това за Китай е предвиден плъг-ин хибрид с удължен електрически пробег.

EX60 няма да бъде пуснат в продажба тази година, но прототипите ще започват тестове през 2025 г. Той ще се появи на пазара през 2026 г. като първият електрически модел на марката, изграден на платформата SPA3, което позволява на луксозната марка да постигне „значително намаление на разходите“. Дали това означава по-ниски цени за потребителите, остава да видим, но Volvo обещава да предостави „ползи за клиентите и нови технологични разработки“.

Роуън твърди, че новият EX60 ще промени играта за марката, като към него може да се добавят още два нови модела, разработвани на платформата SPA3.

Volvo обаче няма да се фокусира единствено върху електромобилите. Компанията вече се отказа от плановете си да премине изцяло на електричество до 2030 г. Вместо това иска хибридните и електрическите модели да представляват 90-100% от продажбите. По време на конференцията изпълнителният директор каза, че леките хибридни автомобили все още са в менюто за следващите години. Говорител наскоро обяви, че XC90 с ДВГ ще продължи да се предлага, докато има търсене.

Големият конвенционален SUV, който навършва 10 години тази година, претърпя втори фейслифт през 2024 г. и е тук, за да остане за дълго време. Въпреки че не се отказва от ДВГ, компанията все още вижда светло бъдеще за електромобилите, окуражена от силните си резултати за 2024 г. Продажбите на автомобили с нулеви емисии са се увеличили с 54% до 175 194 единици или 23% от общите доставки.

Източник на статията: motor1.com

Volvo