Ш офьорският фолклор от десетилетия свързва шофьорите на различни марки автомобили с определени характери. И самите производители често акцентират определени модели към конкретна аудитория.
Но кои всъщност са най-добрите и съответно най-лошите шофьори? Застрахователната агенция LendingTree е анализирала подадените в САЩ заявки за застрахователни обезщетения за цялата 2024 г., за да открие отговор на въпроса.
Оказва се, че най-лошите шофьори са тези на Tesla, съобщава InsideEVs. През миналата година те са регистрирали средно по 36,94 инцидента на 1000 шофьора. Това е значителен ръст спрямо 31,93 инцидента през 2023 г.
Под „инциденти“ проучването включва не само катастрофи, но и нарушения като превишена скорост, шофиране под въздействието на алкохол или наркотици и други. На второ място са шофьорите на RAM с 33,92 инцидента на 1000 души, следвани от тези на Subaru – 32,85 инцидента.
„Нашият анализ е базиран на обобщени данни от застрахователи, което включва широк набор инциденти, които са били съобщени от шофьорите, когато да искали обезщетения. Проучването не разглежда какви са били ситуациите или технологиите, които са участвали в казусите“, казва говорител на LendingTree.
Официалните данни на институциите също показват ръст на инцидентите. За момента статистиката покрива първите 9 месеца на миналата година. Тя открива увеличение на смъртните случаи с пешеходци, повече разсеяни шофьори, повече използване на мобилни телефони.
От другата страна на проучването са добрите шофьори. Това са притежателите на Mercury, Pontiac и Cadillac. Вероятно заради по-малката популярност на марките и по-възрастната им аудитория.