Е лектромобилите ще станат по-достъпни, когато са по-леки и използват по-малки батерии с различна химия. Пробегът им ще е по-малък, но ако има по-добра обществена инфраструктура, проблемът ще бъде решен.
Такъв извод направи изпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш по време на събитието „Свобода на мобилността“, цитиран от Autonews.
Въпросът за достъпността също е свързан с цената на суровините, каза той, добавяйки, че химията и материалите за бъдещите батерии могат да се променят значително.
Един от най-важните начини да направим екологично чистата мобилност достъпна е да направим електромобилите по-леки. Това означава по-добра химия на батериите, използване на алтернативни материали и обществена инфраструктура, която поддържа по-малък пробег. Ако пробегът е по-малък, теглото е по-ниско, а това води и до по-ниска цена.В края на краищата електромобилите ще бъдат по-достъпни, ако инфраструктурата е достатъчно гъста, за да осигури спокойствие по отношение на зареждането“, обясни тезата си Тавареш.
Тя се лансира не за първи път - той и негови мениджъри в концерна и друг път са заявявали, че това е начинът да има достъпни е-коли за средната класа. А който е достатъчно богат, може да си купува скъпи автомобили с голям пробег от големи батерии.
Основна тема на форума бяха и е-горивата, които получиха изключение за забраната на ДВГ в новите коли от 2035 г. по искане на Германия и други страни.
Според Тавареш решението няма да промени „значително“ пътя към електрификация на автомобилната индустрия.
Ние сме на път да осигурим електрификацията, която се очаква от ЕС“, каза той.
И добави, че решенията на Stellantis за въвеждането на нулеви емисии са взети още през 2014-2015 г., скоро след като е станал главен изпълнителен директор на PSA Group, която се сля с Fiat Chrysler Automobiles през 2021 г., за да формира Stellantis.
ЕС се съгласи с искането на Германия и други страни да разрешат продажбата на автомобили, работещи с е-горива, след 2035 г., когато всички нови автомобили трябва да бъдат въглеродно неутрални.
Тези синтетични горива могат да бъдат преработени от въглероден диоксид с устойчиви енергийни източници, въпреки че критиците казват, че процесът е скъп и отклонява енергията, необходима за други цели.
Мисля, че е-горивата ще бъдат друга технологична посока, която ще се развива“, каза Тавареш. - Промишлеността ще трябва да докаже, че е въглеродно неутрална - от улавянето на въглерод от една страна и емисиите му от двигателя от друга.“