SAIC и Geely правят флотилия за EV инвазията си

ANJI ANSHENG на SAIC може да превозва до 9500 автомобила, което го прави най-големият подобен кораб

Anji Ansheng кораби

, www.gov.cn

Anji Ansheng

С ледвайки примера на BYD, който вече пусна четвъртия си презокеански транспьортьор за автомобила, други два от големите в Китай пуснаха на вода свои аналози, с които да улеснят презокеанската си инвазия. Geely JISU Fortune може да превозва до 7000 коли, докато ANJI ANSHENG на SAIC – до 9500 коли, което го прави най-големият подобен кораб.

Geely JISU Fortune е дълъг 199,9 метра, широк е 38 метра и воже да развива до 19 възела. Палубите за превоз на автомобили са 12, на които могат да се натоварят до 7000 коли. Корабът може да се задвижва от „зелено“ LNG гориво, като той е предназначен да захранва амбициите на Geely на европейския пазар. Той ще се движи по маршрута покрай Нос Добра надежда, но ще обслужва и маршрута Китай-Бразилия.

SAIC отива още по-далеч със своя ANSHENG, дело на Anji Logistics. От компанията казват, че това е най-големият кораб за превоз на автомобили с капацитет до 9500 автомобила, тези на BYD са с до 9000 коли. Anji Ansheng е дълъг 228 метра и е широк 37,8 метра.

Тези транспортни средства са особено важни за презокеанските амбиции на Китай. През 2024 г. страната е изнесла над 6,4 млн. коли. Само от януари до април 2025 г. износът възлиза на 1,93 млн. коли, ръст от 6% на годишна база.

кораби Geely SAIC Китай