П оредният голям автомобилен производител, който напуска Русия, е Nissan - компанията продава бизнеса си в страната на московския Научен институт (НАМИ), който е контролиран от държавата.
Това съобщи вицепремиерът и министър на промишлеността и търговията Денис Мантуров, цитиран от ТАСС.
Той говори за “продажба”, но не се посочват параметри и се предполага, че е по-вероятно да стана въпрос по-скоро за прехвърляне, както се случи по-рано тази година с Renault. Световните агенции обявиха по-късно, че цената е... 1 евро.
Партньорът на Nissan предостави активите си на НАМИ срещу 1 рубла, като има и опция да го ги изкупи обратнто в следващите шест години. Последното се отнася и за Nissan.
Според международни агенции и експерти, японската компания ще загуби близо 690 милиона долара.
А бизнесът и в Русия включва завод в Санкт Петербург (там има и научно-изследователски център) и представителство в Москва, което се занимава с продажби и маркетинг.
Nissan на няколко пъти отлагаше рестарт на производството заради невъзможност да разполага с части и компоненти, като резултат от санкциите. Заводът бе открит през 2009 г., като за миналата година там бяха произведени 43 хиляди коли. Мощностите позволяват обем от 100 хиляди.
Президентът на компанията Макото Учида публикува слово, в което благодари на руските си служители и на всички субекти, с които фирмата правеше бизнес.
Мантуров приветства сделката, като обяви, че ще бъдат запазени работните места - около 2 хиляди. Стана ясно, че със следпродажбеното обслужване на Nissan се заема производителят на Лада АвтоВАЗ.
А Nissan се нарежда до Renault, VW, Mercedes, Daimler, Mazda, Toyota, Iveco, MAN, Scania, фирми за гуми, части и компоненти, които или вече напуснаха Русия, или са в процес да го сторят.