К ласически и ретро автомобили са изложени столичния площад „Ал. Батенберг“ в столицата. Организатор на събитието е Българският автомобилен клуб „Ретро“, заедно със Столичната община, а поводът е Денят на шофьора – Спасовден, предава агенция БТА.
ПОВЕЧЕ снимки може да намерите тук.
Денят се отбелязва за 35-ти път в България, а традицията датира още от 1913 г., когато е организиран Българският шофьорски съюз – първата шофьорска организация у нас. След 1950 г. честването е преустановено, а традицията е подновена през 1990 г. по инициатива на Съюза на българските автомобилисти (СБА) и автомобилния клуб „Ретро“.
Всички изложени автомобили са исторически превозни средства, а характерното при тях е, че са карани внимателно и безопасно, каза Георги Георгиев, председател на Българския автомобилен клуб „Ретро“. Очакванията са за над 300 автомобила, така че ще има какво да се види. Имайте предвид, че за днес в София е предвиден и маратон, и протести, така че планирайте правилно предвижването си до центъра.
Имам колекция от 15 ретроавтомобила, като модел Т на Ford от 1927г. е най-старият от тях, каза собственикът на колекционерското дружество Inter Classic Cars Георги Стоилов. Това е първият серийно произвеждан автомобил на поточна линия в света и е на близо 100 години. Това е колата, която е качила американците на колела. Интересно е, че още има автомобили на стогодишна възраст, които са цели и в движение, на фона на модерни коли, които се разпадат на десетата година, каза още Стоилов.
Колекционирането на ретроавтомобили е "тежка болест", която се задълбочава с годините, казва Георги Стоилов от Inter Classic Cars.