Renault срещу китайски и виетнамски коли на салона в Париж

Китайските марки уплашиха европейските производители с над вековна история, които поискаха политиците да ги защитят с мита за китайските им конкуренти

,
обзор на седмицата 23 октомври

CarMarket.bg

И зминалата седмица премина под знака на автомобилния салон в Париж. И очаквано, след като това е първото голямо автомобилно изложение в Европа за годината и първо в Париж от четири години. Нашата медия бе на мястото на събитието. Жалкото е, че размерите и блясъкът вече липсват.

Акцентът бе Renault Group. На щанда на Режията босът Лука де Мео обяви електрическото бъдеще и предстоящата премиера на 15 модела от Групата. След като каза това, той дръпна покривалото от Renault 4Ever Trophy. Към момента концепт, но реално даващ абсолютно точна представа как ще изглежда серийният електрически модел, който ще се появи през 2025 г., когато се възроди легендата 4L. Догодина към живот ще се върне Scenic, а през 2024 г. и емблематичното Renault 5, всички те на ток.

Присъствието на Stellantis остана леко в страни от светлините на прожекторите, тъй като марката имаше да покаже само електрическият Jeep Avanger и Peugeot 408, което бе разкрито преди месеци. Но пък Карлос Тавареш не пропусна отново да отправи послание към политиците, в присъствието на Еманюел Макрон, призовавайки ги да обмислят въвеждането на Евро 7

Другият основен акцент, освен Renault, бяха китайските марки. Щандът на Great Wall бе двойно по-голям от тези на Peugeot, DS и Jeep взети заедно. На него китайският концерн представи марките си WEY и ORA. Акцентът при WEY бяха плъг-ин хибридите Coffee 01 и 02, които се хвалят с пробег на ток от 146 км (WLTP) с един заряд на батерията.

Другият акцент на щанда бе Ora, която представи два модела: Funky Cat GT и The Next Ora Cat. Самата марка е насочена към младите и прогресивно мислещи хора.

Присъствието на китайския гигант BYD на автосалона в Париж всъщност може да разглежда като начало на мащабната му европейската му офанзива. Към гамата на марката се присъединява и седанът от среден клас Seal, който бе разположен централно на огромния щанд на BYD. Компанията обмисля и идеята да хвърли в огъня малкия хечбек Dolphin. На някои пазари в Европа вече се продават Atto 3, средноразмерния седан Han и седемместния SUV Tang.

Азиатската атака не свършва дотук. Виетнамците от VinFast демонстрираха новия етап от своето развитие, показвайте на щанда си четири изцяло електрически модела. Новите играчи са VF 6 и VF 7,  разработени съвместно от VinFast и Torino Design. Виенамците са супер уверени в себе си, за което говори фактът, че ще предлагат моделите си с 10-годишна гаранция или 200 000 км (което настъпи първо) в Европа.

В страни от салона в Париж, най-голямата новина дойде от Гудууд, Великобритания. Rolls-Royce показа първия си електрически модел – Spectre. За момента от компанията се задоволяват само с малко цифри: 585 електрически „коне”, батерията вероятно ще е над 100 kWh, пробег до 520 км, тегло почти 3 тона, от които 700 кг за батерията… Приемат се и поръчки, като неофициално се говори за стартова цена от 350 000 паунда.

Интересен акцент в Париж бяха водородните разработки. Баварците, които не участваха на изложението, също са на мнение, че водородът е бъдещето. Нещо повече, Оливер Ципсе смята, че автомобилите с горивни клетки ще са „най-модерното нещо за шофиране, когато наберат скорост”. Renault също вярва във водорода, но по-скоро за приложението му в автомобилите за транспорт на стоки, а не за пътническите автомобили.

Но на този етап индустрията гледа предимно към колите на батерии. Доказва го и анализ на Bloomberg, според който до 2030 г. индустрията ще налее в електромобили и батерии 1,2 трилиона долара. Ако има скептици относно бъдещето, то е редно да преосмислят мнението си.

обзор на седмицата