П реди дни имахме само силует, а вече и реална концепция - Renault 4Ever Trophy. От него ще произлезе наследникът на една икона за френската марка - 4 (или 4L).
Очаква се да излезе на пазара през 2025 г., а дизайнът на серийния модел няма да се различава значително, обяви на представянето на откритото днес автомобилно изложение в Париж босът на компанията Лука де Мео.
Renault 4EVER Trophy
Това предаде пратеникът на CarMarket.bg на събитието във френската столица Пламен Георгиев.
Колкото до дизайна - приветстваме идеята бъдещият нов компактен кросоувър да изглежда като прототипа.
4Ever Trophy е вторият емблематичен модел, който получава електрическо прераждане, след Renault 5 Prototype, представен с плана Renaulution. Така Renault се възползва от славното си минало, за да електрифицира по-добре бъдещето си.
Концепцията е със следните размери: 4160 мм дължина, 1950 мм широчина, 1900 мм височина, 2570 мм междуосие. Предните и задни гуми са 255/55R19.
Ретро стилът се вписва хармонично в останалите съвременни линии, личат големи извивки и авангардната хоризонтална решетка.
Фаровете включват Matrix LED светлини. Те придават на автомобила силна идентичност. Задните светлини са с форма на капсула, макар и обновени, също са много разпознаваеми и с ясно намигване към емблематичния 4L.
Renault не посочва технически характеристики, не се споменава нищо за батерия, мощност и т.н.
Със своя вид на бъги, 4Ever Trophy излъчва състезателен дух. Предният капак има голям отвор за въздух, оптимизиращ работата на радиатора, разположен в централната част на бронята. Предният надвес е значително скъсен за подобрен просвет.
С резервна гума, разположена на карбоновия покрив, лопата и дъски за преминаване през пясък, поставени в горната част на задната врата, автомобилът е готов да се справи с всяка ситуация.
Обширните защитни панели на каросерията в долната част са направени с 20-сантиметров луфт около калниците. Джантите са 19-инчови. Долната част е подсилена, за да осигури по-голяма защита на батерията, разположена в средата на шасито.
Всяко колело на 4Ever Trophy има видим компресор, който позволява лесно регулиране на налягането в гумите от водача, за да се адаптира към естеството на терена.
И също като своя предшественик, електрическият модел ще може да се използва и в града, по магистрала, навсякъде - поне така е замислен.
Подобно на Renault 5, той ще бъде базиран на новата платформа CMF-BEV за електрически автомобили от B сегмента. Платформата ще гарантира най-доброто сечение по отношение на пробег, акустика и поведение на пътя, без да прави компромис с дизайна.
Пазарното позициониране на бъдещите Renault 5 и Renault 4 ще бъде подобно на това на Clio и Captur. Изложените на щанда на “Режията” 4Ever Trophy и Renault 5 Prototype въплъщават „новата вълна“ на Renault.
Подобно на своя предшественик, бъдещият сериен автомобил ще бъде произвеждан във Франция.