„Дизелгейт” не спря Volkswagen Group, който изпрати една изключителна година. Концернът отчете ръст на продажбите от 4,3%, който помогна да бъдат продадени 10,74 милиона автомобила.
Достатъчна ли е тази цифра, за да може VW Group да се нарече най-големият производител в света? Според Карлос Гон, шефът на Renault-Nissan-Mitsubishi, отговорът е „НЕ”. Той твърди, че концернът, който ръководи, е продал в света над 10,6 милиона леки и лекотоварни автомобили.
Да, 10,6 млн. < 10,74 млн.
Но човекът, ръководещ френско-японския концерн има друго мнение. Гон заявява, че в неговия отчет не са включени тежкотоварни камиони, докато германският концерн, собственик на Scania и MAN, е добавил около 200 000 продадени тежкотоварни камиона, за да стигне до цифрата 10,74 млн.
Без тези камион VAG е втори. Той завършва, че „не може да има повече дискусии по темата” за това кой е най-големият производител в света. Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi е собственик още на AvtoVAZ, Dacia и Datsun.
Продажбите на Toyota все още не са публикувани, но компанията очаква да е продала 2% повече коли спрямо 10,35 милиона от 2016 г. Това означава, че Toyota, в чийто състав влизат още Lexus, Daihatsu и Hino, е завършила 2017 г. с около 10,5 млн.
При луксозните марки също има недоразумение. Mercedes заяви, че е най-големият производител в луксозния сегмент, реализирайки 2,3 млн. коли. BMW контрира дни по-късно, че той държи короната, но като Група, разчитайки на продажбите на MINI. Тези на smart се доста повече, затова Daimler е продал по-малко коли спрямо BMW Group. Но това не променя факта, че Mercedes (2,3 млн.) e продал повече автомобили от BMW (2,08 млн.). Трети се нарежда Audi с доставени 1,87 млн. автомобила.
Напомняме, че 2016 г. подредбата бе следната: Volkswagen Group (10,3 млн.), (10,2 млн.) и Renault-Nissan (9,96 млн.).
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Ford Fiesta е „Автомобил на 2018 година в България”