Renault даде началото на нова стратегия за своето развитие. Тя се казва Futurama и иска да награди досегашния план за трансформация, който започна през 2021 г., съобщава Autocar.
Futurama ще се концентрира върху разширяването на способностите на компанията отвъд производството на автомобили. Тя ще обърне по-голямо внимание и на разработката на нови технологии.
„През последните 4-5 години свършихме добра работа да върнем Renault на най-добрите ѝ нива и сега сме готови да отидем още по-далеч и по-бързо. Превърнахме Renault Group в гъвкава, ефективна и ефикасна машина, която може да се справи с днешните бури“, казва изпълнителният директор Лука де Мео.
Той допълва, че всичко това е било само „предястие“. „Сега е времето да отворим нова глава, която да позволи на компанията да яхне вълната от възможности, които са създадени от безпрецедентните промени, които идват“, казва де Мео.
Той иска Renault да оглави „Шампионската лига“ при иновациите и Futurama да е в основата на това постижение. Стратегията има три основни колони. Първата е инвестиция и реинвестиция в компанията – подобряване на технологичните иновации и продуктивността.
Втората колона е увеличаването на мащабите и партньорствата. Renault вече си сътрудничи с Google за софтуера и с Geely за ДВГ. Сега ще прегледа своите 20 стратегически партньорства и ще ускори и подсили подхода, казва компанията.
Третата стъпка е увеличаване на източниците на доходи и освобождаване на компанията от „проклятието на цикличността“. Другите източници ще са близки то традиционния бизнес, като може да включват технологии, енергия, финанси, но компанията категорична, че няма да се отдалечи от основния си бизнес, който са автомобилите.