Пълна промяна за Ford Explorer, има си и 27-инчов екран

Моделът е за Китай, но се надяваме, че със съответните промени в задвижването ще го видим и на европейския пазар. А може и да не се случи заради ЕС

Ford Explorer 2023

Ford

Ford Explorer 2023

М иналото лято за пръв път имах възможност да тествам Ford Explorer. Спомням си, че подходих с недоверие към него, но в края на нашата среща бях изключително впечатлен. Още по-впечатляващ изглежда сега, след този масивен фейслифт на 6-ото поколение на модела от 2019 г., макар китайските медии да го наричат напълно нов модел.

Дълги години Еxplorer бе най-продаваният SUV в САЩ, а от 2012 г. Китай стана най-големият пазар за модела извън родината. Затова няма нищо чудно, че това е пазарът, който пръв ще се радва на Explorer 2023. Автомобилът е моментално разпознаваем със своята обърната С-колона, но като цяло почти всичко друго е променено.

Радиаторната решетка е много по-голяма, заобиколена от по-тънки въздухоотвори в бронята и нови LED фарове, свързани със светлинна LED ивица. Над нея е изписано името на модела.

Задницата също е променена с новите LED светлини, монтирани хоризонтално. Между тях има хромирана лайстна, докато ревизираната задна броня е с по-ясно изразена защитна скара и двоен ауспух.

Плетката на радиаторната решетка и броните ще са различни в зависимост от нивото на оборудване. Заради променените предна и задна част, Explorer е малко по-дълъг от преди (5063 мм).

Ford

Най-голямата промяна е в интериора, където арматурното табло е изработено в стила на „високотехнологичен кокпит на яхта”. Акцентът тук е хоризонтално разположенията 27-инчов сензорен дисплей на инфотейнмънт системата, който заменя вертикално разположения „телевизор” при Щатската (и европейската) версия на Еxplorer.

Дизайнерите на китайското студио на Ford са направили вентилационните отвори по-тънки и са позиционирали централната конзола по-високо. Премиум излъчването подсилват амбиентното осветление и коженият салон. Освен 27-инчовият дисплей, който е стандартен за всички нива на оборудване, оборудването включва 1213-инчово приборно табло, head-up дисплей, аудио система B&O, тризонов климатик и богат набор от ADAS, осигуряващи нови на автономност 2+.

Китайската спецификация на Ford Explorer запазва 2,3-литровия турбо EcoBoost двигател, генериращ 276 к.с. и 425 Нм. Тези параметри се предават към четирите колела посредством 10-степенна автоматична трансмисия.

Форд Експлорър Ford Explorer Ford