Н а хартия Plug-in хибридите трябва да са най-доброто решение в този етап на електрическия преход. Те решават проблемите с пробега, по-евтини са от изцяло електрическите коли, по-икономични са от обикновените хибриди и т.н.
Пазарът обаче така и не възприе plug-in хибридите. Продажбите им са доста малко, а интересът към тях дори намалява. Според анализ на JD Power причината е в самата концепция на plug-in хибридите, съобщава InsideEVs.
Анализът посочва, че в момента Plug-in хибридите са едва 2% от пазара. Това руши първия мит, че технологията е предпочитана от EV скептиците, които все пак търсят някаква форма на електрификация и практичност.
Същевременно обикновените хибриди и изцяло електрически коли държат по 10% от пазара. И то имайки предвид, че в САЩ например се продават 41 различни Plug-in хибрида, 39 традиционни хибрида и 60 EV модела. Тоест и втория аргумент, че просто няма достатъчно избор от модели.
Трети проблем – цената. Повечето plug-in хибриди не попадат в обсега на повечето субсидии. Така стават по-скъпи дори и от EV.
Дори и в ежедневието има проблеми. Няма солидни данни колко хора реално използва plug-in функцията . Индикациите са, че са доста малко. А когато не се зареждат допълнително, тогава разходът им е по-голям от обикновения хибрид. Данните на Consumer Reports показват, че са и по-малко надеждни спрямо EV, обикновените хибриди и колите с ДВГ. Не поддържат и бързо презареждане.
Накратко, за сега Plug-in хибридите не отговарят на очакванията. По-добрият избор е обикновен хибрид или изцяло електрическа кола, казват анализаторите.