Г ермания е най-големият производител и най-големият автомобилен пазар в Европа, който показва, че все още не може да прегърне електрическата идея. След като субсидиите бяха спрени, германците също спряха да купуват EV, или поне броят на клиентите на EV спадна. Показва го и статистиката: за първото полугодие в страната са регистрирани 16,4% по-малко продажби на електромобили.
На този фон представянето на Tesla изглежда плачевно. От януари до юни американската марка е продала 21 249 от своите електромобили в Германия, което се равнява на спад от 41,6% спрямо същия период на миналата година. Ако погледнем данните само за юни, спадът на Tesla е 42,2% или 4648 коли, което поставя марката зад MG, продал 5158 коли, но не всичките EV.
Тези цифри не говорят добре нито за Tesla, нито за електромобилите като цяло, тъй като за първите шест месеца общите продажби в Германия отчетоха ръст от 5,4% до 1,47 млн. коли, като през юни ръстът е с цели 25,8% до 297 329 продажби.
От големите немски играчи най-добре се представят VW (+11% of 289 218 коли за Н1), при Porsche криза няма, ръст от 19,2% до 21 885, BMW е скромен с нарастване от 2,7% до 114 690. Но не всички имат повод за празненства, напротив. В Audi ситуацията е тревожна, спад от 17,1% до 104 164 коли, Mercedes също има над какво да се замисли – спад от 12,7% до 126 847.
Сред отличниците на немския пазар са марките на Stellantis – Citroen с +59,8% (31 407), DS с +68,9% (1589), Jeep с +21,8% (6358), Opel с +15,5 (77 235) и Peugeot с ръст от 40,6% (32 665).
Повод за по бира имат в Чехия, Skoda се отчете с ръст от 24,9% на продажбите (104 248), както и в Испания, Seat показва, че още е във форма с ръст от 37,9% до 83 426 продажби. Volvo също е сред отличниците с +59,6% до 31 763, като тук големият двигател за този ръст е електрическият ЕХ30.