Porsche остана извън битката за генералната победа в „24 часа на Льо Ман” само 5 години, но с Porsche 963 догодина отново ще гони победата в генералното класиране. Но това ще правят и всички други, които отново решиха да се завърнат в надпреварите за издръжливост, след като бе въведен класът на хиперавтомобилите. Такъв е Peugeot, който вече показа радикалния си болид без задно крило. Но радикалните решения не винаги носят успех, това разбраха от теми на Mercedes-Benz F1 по трудния начин тази година. Какво ще се случи с Peugeot – предстои да разберем.
Защото в лицето на 963 ще има изключително силна конкуренция. Базиран на шаси Multimatic и разчитащ на хибридно задвижване, Porsche Penske 963 се задвижва от 4,6-литров литурбо V8, взет назаем от 918 Spyder. Хибридният задвижващ тракт генерира 680 к.с.
Моделът бе показан за пръв път по време на завършилия тази неделя Фестивал на скоростта в Гудууд, където от екипа се похвалиха, че след 7889 тестови километра, новият болид е една много добра основа за бъдещи успехи, но все още предстои много работа по него. Това се налага, защото Porsche ще участва в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и американския IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Във всеки шампионат ще участва с по два болида.
Състезателното ДНК на 963 може да се проследи до RS Spyder, с който Porsche и Team Penske се състезаваха между 2005 и 2008 г. Името и дизайнът са вдъхновени от моделите 956 и 962 от 80-те години, които също участваха в европейска и американска състезателна кампании.
Първото официално състезание на болида е през януари 2023 г., когато ще се проведе „24 часа на Дейтона”. Неофициално на пистата ще се появи през ноември, когато ще стартира (извън класирането) в последния кръг на WEC в Бахрейн, за да се види докъде е стигнало развитието на 963.