П реди 14 години, отново в Шанхай, дебютира първото поколение на Panamera. Днешната премиера на третото поколение се състоя отново в Шанхай Световен Търговски Център, но този път много близо до земята, докато първата Panamera бе качена с асансьор на 420 м над земята. А защо Китай? Защото от 2011 г. това е най-големият пазар за модела.
Porsche Panamera
Сега, над 375 000 бройки по-късно, Panamera идва по типичния за Porsche начин – козметични промени, ново окачване, променен интериор и усъвършенствано задвижване.
По дизайна на Panamera III няма нещо, което моментално да се набива на очи. Още обърна внимание на стандартните матрични LED фарове, а като опция се предлагат HD Matrix LED с по 32 000 пиксела във всеки фар. Благодарение на тях се осветява пътна отсечка от 600 метра пред автомобила.
Стандартно Panamera ще идва с 12,6-инчов дисплей за таблото и 12,3-инчов сензорен екран за инфотеймънт. Освен това обаче ще може да се поръча и трети, 10.9-инчов сензорен дисплей пред пътника. От този екран пасажерът ще може да управлява базови функции, да следи хронометъра за обиколки, да е в ролята на навигатор, диджей и т.н.
Новата Panamera разчита стандартно на въздушното окачване Porsche Active Suspension Management (PASM). Новост сега е активното Porsche Active Ride окачване, предлагано за хибридните модели на новата Panamera. Основа тук са новите амортисьори – също с двуклапанна технология – всеки свързан към електрически контролирана хидравлична помпа.
На върха при пазарния дебют на модела застава плъг-ин хибридът Panamera Turbo E-Hybrid. В сърцето му стои фундаментално променен 4,0-литров V8, работещ съвместно с електромотор (190 к.с.). Системната мощност е 680 к.с. и 930 Нм. Всичко това осигурява ускорение до 100 км/ч за 3,2 секунди, максималната скорост е 315 км/ч, а пробегът на ток достига до 91 км/ч.
Panamera и Panamera 4 също ще са налични от самото начало на пазарната премиера. Те разчитат на 2,9-литров V6 турбо двигател, който генерира 353 к.с. и 500 Нм.