Подготвя се план за „гигазавод” за батерии на Острова

електромобили

iStock/Getty Images

Д ве британски компании обявиха плановете си за построяване на първи „гигазавод” във Великобритания до 2023 г. Базираният в Шотландия производител на батерии AMTE Power и техническият стартъп Britishvolt подписаха меморандум за разбирателство за съвместно производство на автомобилни батерии. Проектът се очаква да струва до 4 млрд. лири.

Този ход може да се окаже спасителен пояс за закъсалата автомобилна промишленост на Острова, която се определя като по-слабо развита от останалите страни по отношение на навлизането на електромобили и инфраструктура за тях. Миналата година босът на Jaguar Land Rover Ралф Спет заяви: „Ако батериите напуснат Великобритания, автомобилната промишленост също ще напусне Великобритания.”

Планираният производствен капацитет възлиза на 30GWh годишно, което се равнява на капацитета на първия „гигазавод” на Tesla в Невада. Той ще отвори до 4000 нови работни места, коментира Ларс Карлстром, изпълнителен директор на Britishvolt (идеята, както и името, напомнят за Northvolt в Швеция).

Карлстром казва: „За да отговорим на целите, залегнали в стратегията Road to Zero, и да намалим емисиите СО2 в икономиката на Великобритания ще наложи безпрецедентно електрифициране на автомобилите, а уповаването на енергия от възобновяеми източници ще изисква големи възможности за нейното съхранение.

“Скъпо е да внасяме литиево-йонни батерии от Далечния изток. Този „гигазавод” ще бетонира солидна верига за доставки, която ще гарантира качество и ще елиминира бъдеща несигурност за доставки.”

AMTE и Britishvolt целят набирането на 1,2 млрд. лири през 2021 г., за да финансират първия от два завода, който първоначално трябва да завърти производството до 10GWh. Допълнителни инвестиции (без правителството това няма да се случи) трябва да им помогнат да постигнат целта си от 30GWh с втори завод.

Automotive News Europe съобщава, че Britishvolt обмисля пет потенциални места, като новият консорциум се надява да подпише договор с Jaguar Land Rover, който в момента се снабдява с батерии от LG Chem.

Договорът между AMTE Power и Britishvolt е минал под надзора на правителствения Advanced Propulsion Centre (APC), който насърчава сътрудничеството между британски стъртъпи с цел развитие на нови технологии за задвижване.

Проучване: 10% от британците обичат колата повече от партньора си

Преди 33 години се появява първият Lexus

Евро 7 ще направи двигателите по-големи. От Porsche обясняват

Източник на статията: Vesti.bg

литиево-йонни батерии гигазавод