Е дин от най-великите шампиони във Формула 1 загуби битката с болестта. Австриецът започна последната надпревара за живота си през миналата година, когато през август претърпя белодробна трансплантация, след която остана два месеца в болница. В началото на тази година той отново бе хоспитализиран, след като се зарази с грип. А когато се очакваше, че Лауда отново ще заеме мястото си до Тото Волф в бокса на Mercedes F1, дойде новината, че бившият световен шампион е на хемодиализа в Швейцария.
Сега, за огромно съжаление, идва официалното потвърждение, че Ники Лауда е загубил това състезание и е починал в понеделник, заобиколен от семейството си.
Лауда бе един от титаните в падока на Формула 1 повече от четири десетилетия. Той дебютира през 1971 г. Първата си победа взима през 1974 г., след като се присъединява към Ferrari, а година по-късно идва и първата му титла (1975).
През 1976 г. Лауда оцелява като по чудо на „Зеления ад“ („Нюрбургринг“), а белезите от жестоките изгаряния останаха по лицето на австриеца до сетния му дъх. Обезобразен, но не и сломен, Лауда се връща на пистата, пропускайки само две състезания, което е едно от най-впечатляващите завръщания в света на спорта въобще. Изпуска титлата само с 1 точка от Джеймс Хънт.
Втората титла за Ferrari идва през 1977 г., преди Лауда да премине в Brabham за сезон 1978 т. Там той остава по-малко от два сезона, когато Лауда се оттегля от Формула 1 по време на тренировките за Голямата награда на Канада през 1979 г.
Заедно с Тото Волф изградиха най-успешния отбор в новата история на Формула 1.
До 1982 г. се фокусира върху изграждането на самолетната чартърна компания с неговото име, след което отново се завръща на пистата екипа на McLaren. Отношенията му с Рон Денис го довеждат до третата световна титла две години по-късно, когато побеждава съотборника си Ален Прост със само половин точка.
Окончателно излиза от болида през 1985 г., за да поеме по-късно консултантска дейност във Ferrari, а през 2001 г. стана и шеф на отбора на Jaguar във Ф1. Това му начинание продължи само до 2002 г.
През 2012 г. той стана неизпълнителен директор на отбора Mercedes F1. Той има ключова роля за доминацията на отбора през последните 5-6 години.
Така ще изглежда интериорът на новия Volkswagen Golf