По-мощен, по-голям, атакуващ С-сегмента, това е новата Dacia Bigster

Трябваше да почакаме три години, но новият SUV на марката вече е тук, с четири опции на задвижване, една напълно нова за Renault Group, повече вътрешно пространство и още по-мъжкарско излъчване

Пламен Георгиев,
Dacia Bigster

Dacia

Д осега Dacia се ограничаваше до сегмент В в Европа, но сега апетитът е сегмент С, където марката отваря вратата с ритник. И сега внимание: вовият Bigster ще бъде последван от два други автомобила!

Силното присъствие на новия Bigster започва в предната част, която запазва дизайна на Dacia, с широка решетка в черен гланц с емблематичното лого „Dacia Link“ в центъра. Изваяният, хоризонтален преден капак е проектиран така, че да даде на водача ясна видимост към пътя.

Dacia

Предните и задните защитни кори са боядисани, което ги прави по-издръжливи и устойчиви. Защитата, преминаваща около цялата каросерия – отстрани, по арките на колелата и долната част на броните – е направена от материала Starkle, който включва рециклирани материали и е в необработена, небоядисана форма.

Новият Bigster е оборудван с 17- или 18-инчови алуминиеви джанти (стандартно) и с 19-инчови джанти с графичен дизайн, налични като допълнително оборудване за версията с най-високи спецификации Journey. При по-високите нива на оборудване клиентите могат да изберат черен покрив, опция, предлагана за пръв път от Dacia. Има и нов цвят на каросерията - Indigo Blue, ексклузивен за Bigster.

Dacia

В интериора на новия Bigster дизайнерите се фокусират върху най-важното: пространство, ергономичност и комфорт. Високо монтираното вертикално арматурно табло увеличава пространството, с което разполагат пътниците отпред. Приборното табло е 7- или 10-инчови (в зависимост от нивото на оборудване), докато на централната конзола има 10,1-инчово сензорен екран.

В зависимост от нивото на оборудване, новият Bigster предлага три вида централна конзола отпред: ниска, средна или – за първи път при Dacia – висока конзола с подлакътник (с хладилно отделение), индукционно зарядно устройство и щедро място за вещи.

Новият Bigster е един от най-просторните автомобили в C-SUV сегмента. Моделът предлага и най-добрия в класа капацитет на багажника – до 667 литра по VDA, с добавено пространството под кората на багажника.

Dacia

Новостите продължават под предния капак, тъй като Bigster е първият модел на Renault Group, който получава изцяло новия силов агрегат HYBRID 155, съчетаващ 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 107 к.с., два електрически мотора (мотор с мощност 50 к.с. и високоволтов стартер/генератор), батерия с капацитет 1,4 kWh и автоматична електрическа скоростна кутия. Макар да е с увеличена мощност и въртящ момент (+15 к.с. и +20 Нм), , новият мотор е с 6% намален разход на гориво.

Втората версия е Bigster TCe 140, която я има и при Duster- Тук е съчетан 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбо двигател от ново поколение със система 48V mild hybrid и 6-степенна механична скоростна кутия. Средният разход е 5,6 л/100 км, което е с около 10% в сравнение с ДВГ с еквивавелнта мощност.

Dacia

На линия е и газовият ECO-G 140. Dacia съчетава два типа гориво с 48V мека хибридна технология. С два резервоара, съдържащи общо 99 литра гориво (50 литра бензин и 49 литра LPG), той има пробег до 1450 км.

Четвъртата версия е TCe 130 4x4, отново мек хибрид, но вече със задвижване на четирите колела.

Dacia Dacia Bigster Concept