Т ова е 777, пореден хиперавтомобил, предназначен обаче само за писта. Компанията, която го произвежда, също се нарича 777, но с едно Motors отзад. Основател и собственик е инвеститорът и колекционер на редки коли Андреа Леви.
Освен, че е играчка за богаташи и поредна демонстрация на възможности от малка фирма, тя е поредната “подвижна лаборатория” с технологии за моторните спортове, а оттам и за “нормална” употреба, разказва Motor1.
777 е с хомологиран от ФИА карбонов монокок, а дизайнът е дело на Умберто Палермо. Вдъхновен е от категорията LMP1.
Двигателят е 4,5-литров атмосферен V8, който се развърта до 9000 оборота. Възпроизвежда 730 к.с. Важно уточнение като за днешните времена - няма електрическа тяга, всичко идва само от ДВГ. “Трите седмици” тежи едва 900 кг., което, разбира се, е очаквано.
Също така не е изненада, че двигателят е подходящ за синтетични горива, благодарение на които СО2 емисиите са по-малко, но бъдещите собственици едва ли са много загрижени за природата.
Маскималната скорост на 777 е 370 км/ч, а при нея притискащата сила е 2100 кг.
С всичко това хиперколата прави обиколка на “Монца” за минута и 33 секунди, което, ако е истина, е с две секунди по-бързо от Glikchenhaus SGC007, управляван от прочутия Ромейн Дюма по-рано тази година.
Идва време да кажем, че ще бъдат направени само 7 броя (не 777 или 77). Те ще бъдат доставени през 2025 г., а първият прототип ще бъде показан официално догодина - на “Монца”, разбира се.
Цената? Ама разбира се - 7 милиона евро (добре, че не е 77 или 777 млн.). В цената ще влиза заявяване на време за “Монца” и поддържащ екип.
Отделно от това, 777 Motors ще организира 14 специални състезания за две години от момента, в който достави всичките “седмици”. Те ще са само за собственици на колата