Още един уникат от Конкурса за елегантност, но извън състезателната програма

Koenigsegg CC850 бе паркиран на задния вход на Grand Hotel Villa s’Este, възможно е и Кристиан фон Кьонигсег да е пристигнал с него

Koenigsegg CC850

, CarMarket.bg

Koenigsegg CC850

Конкурс за елегантност във Вила д’Есте, Комо

Световният автомобилен елит се бе събрал на 20 май в огромното имение на езерото Комо, за да стане свидетел на един уникален пир за сетивата. Организаторите отчитат 6000 официални гости, партньори и медии (билетът за „простосмъртните” бе 3000 евро), дошли да запечатат своите спомени с едни от най-красивите автомобилни творения, автомобили, дошли от епохи, когато на тях се е гледало с емоции и възхищение.

Но не по-малко интересни бяха и возилата, с които част от гостите бяха пристигнали на това събитие. Затова поглеждаме към този страховит хиперавтомобил, паркиран на задния вход на Grand Hotel Villa s’Este, нощувката в който по време на уикенда бе 12 000 евро на нощ.

CarMarket.bg

Убедени сме, че собственикът на този автомобил не е някой случаен човек. Все пак от него бяха продадени 50 бройки (по повод 50-годишния Юбилей на Кристиан фон Кьонигсег), след което от шведската компания обявиха допълнителен тираж от 20 екземпляра (те пък по повод 20-годишния юбилей от създаването на първия автомобил СС8 на Koenigsegg).

CarMarket.bg

Задвижването на Koenigsegg CC850 е дошло от Jesko, но двигателят е леко модифициран. Той 5,0-литро V8 с два турбокомпресора, 1385 к.с., 1385 Нм макс. въртящ момент и се задвижва от етанол Е85. Може и на бензин, но тогава максималната мощност пада на 1185 к.с. 200 “коня” не е никак малко. Числото 1385 се среща още веднъж - за теглото на болида.

Тук идваме до революционната новост. За пръв път автомобил предлага подобна трансмисия, наречена Engage Shift System (ESS). Това, което я отличава от всички останали трансмисии в света, е педалът на съединителя. Така водачът може да шофира с 6-степенна механична скоростна кутия (тип затворена), но също така има възможност да превключи в друг режим и трансмисията става 9-степенна автоматична!

Тези факти и този дизайн ни накараха да отделим време и за този уникат, присъствал на езерото Комо, но извън състезателната програма.

Конкурс за елегантност Koenigsegg CC850 Koenigsegg