Renault представи четвъртото поколение на Clio преди малко повече от четири години (а първото през 1990 г., откогато са реализирани над 16 млн. продажби), достатъчно време за нужния фейлслифт, при това доста сериозен. Тук говорим на пълно променена предна част, в която изпъкват по-тънки фарове и по-широка радиаторна решетка с наподобяваща шахматна дъска шарка.
Renault Clio 2024
Характерният светлинен подпис с дневните светлини вече не прави С-образна форма, а се спуска вертикално надолу към бронята, при това той е оформен с отделни светодиоди. Отзад Renault се опитва отново да наложи прозрачните стопове. Дифузьорът пък може да бъде изпълнен в шест различни варианта, това зависи от избраното ниво на оборудване, от това дали е хибрид или не. Иначе в гамата се появява ниво на оборудване Esprit Alpine, което заменя досегашното топ изпълнение RS Line.
Renault предлага обновеното Clio с пет различни джанти до 17 цола. Екстериорните цветове са седем, включително новият Rafal Gray.
В интериора няма толкова драматични новости. Заложено е на нови устойчиви материали, като вече не се предлага кожена тапицерия. Вместо това седалките са тапицирани с материал, изработен от органични и полиестерни фибри, наречени TEP. Esprit Alpine добавя спортни предни седалки с по-добра странична упора.
Базовите нива идват със 7-инчово приборно табро и 7-инчов централен дисплей. Над тях са 10-инчовото приборно табло и 9,3-инчовия централен екран. Поддържа се безжична Android Auto и Apple CarPlay свързаност. Има вградена навигация, 360-градусов обзор от камерите и до 20 асистиращи системи.
В областта на задвижването няма промени. Стартира се с атмосферен 1,0-литров мотор с три цилиндъра (65 к.с.). След това следва 3-цилиндров двигател, но вече с турбо, 90 к.с. и 160 Нм. Има и версия на CNG, с която компанията твърди, че моделът има пробег до 1000 км. Другата голяма изненада е, че дизелът не е мъртъв и Clio 2024 идва и с 1,5-литров dCi 100 агрегат със 100 к.с. и 260 Нм.
На върха в гамата стои хибридът Clio E-Tech Full Hybrid 145, комбиниращ 1,6-литров атмосферен мотор с два електромотора и малка батерия с капацитет 1,2 kWh.