Nissan Qashqai е основоположник на сегмента, в който до момента той е реализирал над 3 млн. продажби от 207 г. до днес. Проблемът му бе, че в последните години изостана от конкурентите, но вчера това закъснение най-после бе наваксано. Третото поколение на модела идва със силно променен дизайн отвън и вътре, ляга върху новата платформа CMF-C на Алианса и предлага така нужната вече електрификация.
Междуосието на автомобила е увеличено с 20 мм, като общата дължина нараства с 35 мм. Има минимално увеличение във височината (+25 мм), а широчината е увеличена с 32 мм.
Предната част се отличава с уголемена V-образна решетка, която е обградена от тънки full LED матрични фарове с дневни светлини с характерната форма на бумеранг. Отстрани новият Qashqai се отличава с характерна линия, преминаваща през автомобила от предната до задната част. Моделът се предлага за пръв път с 20-цолови джанти. Екстериорните цветове са 11, като може да се избира между 5 двуцветни изпълнения.
Кардинално променен е и интериорът, което бе особено наложително. В купето е използвано ново бяло амбиентно осветление. Голямо внимание е обърнато на ергономичните и естетическите качества на лоста за смяна на предавките и бутоните. 9-инчовият екран NissanConnect с по-големи размери и по-висока резолюция е цифровият интерфейс към настройките на автомобила, навигационната и развлекателната система, и е съвместим с Android Auto и Apple CarPlay.
Нов 12,3-инчов изцяло електронен TFT мултиинформационен екран предлага избор от персонализируемо извеждане на информацията от навигационната и развлекателната система, както и на данни за трафика и автомобила, като цялата информация се управлява от новия въртящ се селектор на волана. 10,8-инчов иновативен head-up дисплей осигурява най-големия в сегмента размер на изображението.
Като част от целта на Nissan да постигне 50% продажби на електрифицирани превозни средства в Европа до 2024 г., новият Nissan Qashqai ще бъде наличен не само с 1,3-литров бензинов двигател DiG-T, оборудван с технологията мек хибрид, но ще представлява и европейския дебют на e-POWER.
Интересното при е-Power е това, че бензиновият двигател се използва само за генериране на електричество, докато колелата се задвижват изцяло от електрическия мотор. Това означава, че двигателят може винаги да работи в оптималния си диапазон на оборотите, което води до изключителна икономия на гориво и по-ниски CO2 емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.
В Note – най-продавания автомобил в Япония през последните години – системата включва 1,2-литров бензинов двигател, зареждащ батерията, и крайна изходна мощност от 106 к.с. За Европа тя е обновена до 1,5-литров бензинов двигател с крайна изходна мощност от 140 kW (188 к.с.). и 330 Нм въртящ момент.
Audi: бъдещите е-коли ще са с по-малък пробег