Новият Mercedes-Benz GLC: 4 години разработка, 13 страни, 7 милиона км

Германската компания подаде информация за компактния SUV, който ще представи тази есен

Mercedes Benz GLC mask

, Mercedes-Benz

Новият Mercedes-Benz GLC - все още маскиран.

Mercedes-Benz повдигна завесата от новото издание на компактния високопроходим GLC. От нея научаваме, че автомобилът минава тестове в Ареплог, Швеция, недалеч от Северния полярен кръг.

Зачестиха новините за проби на германски и други бъдещи модели в тази част на света, но това е нормално. Поне снимките са официални и на тях придобиваме някаква представа за дадено возило, макар и с маскировка.

Както за всеки друг свой автомобил, Mercedes иска да го постави на предела - при температури доста под нулата, в сняг, лед, студ, вятър… В пресинформацията се посочва, че возилото е било изправено пред баири с 20 процента наклон.

Разбира се, въпросът не само как ще катери и как ще работят системите му за “оф роуд”, в случая в истинска зима. А как работи всичко останало по колата - окачване, двигатели, климатични системи, електроника, технологии, камери, светлини, нарушава ли се комфорта и т.н. и т.н.

Mercedes-Benz

Всеки производител, в случая Mercedes, прави таблица с тези графи и ги попълва според представянето на тестовите “мулета”. Компанията казва, че GLC се е справил с предизвикателствата, дава му се висока оценка Това е обяснимо.

Има и конкретика: колите са изминали 100 000 км само в тази сурова част на Швеция; разработката на модела е отнела 4 години; общо са изминати 7 милиона км - от Скандинавия до Дубай, Южна Африка, САЩ, Мексико, Китай; държавите са 13. Ако някой пита: България не е сред тях.

65 процента от тестовете са проведени в реални условия, а 35 на сто - в дигитална среда.

Mercedes-Benz

А все пак има реална информация, напълно потребителска: автомобилът ще излезе с 4-цилиндров 2-литров бензинов двигател с 255 к.с. и 400 Нм. И 2-литров дизел с 262 к.с. и 550 Нм.

И три “плъг-ин” хибрида (два с бензинови мотори и един с дизела) с електромотор и 9-степенния автоматик 9G‑TRONIC, като мощността е 134 к.с. Само на електрически режим возилото ще може да изминава до 100 км. Предаването и в този случай ще е двойно.

Серията на модела е 254, като наследява 253. Произлиза от пратформата на С-class. Mercedes казва, че премиерата ще е през есента на тази година.

Mercedes-Benz

компактен SUV нов модел Северен полярен кръг Швеция тестове в Лапландия Mercedes GLC Coupe Mercedes-Benz