К ато за начало, от името на cee’d отпада апострофа, който будеше доста въпросителни и подигравки, за да стане новият модел Ceed. Второто поколение на модела, което е на пазара от 2012 г., е реализирано в тираж от 640 000 бройки. Неговият наследник ще видим за пръв път в Женева, където се очаква да дебютира и новият Ford Focus, като сблъсъкт между тях се очаква да е много сериозен. Наш екип ще посети салона в Женева, за да видим бъдещите доминатори в сегмент С на живо.
Хечбекът с пет врати влиза в производство през май тази година в Жилина, Словакия. Новият Ceed ще се дистрибутира изключително и само в Европа от края на второто тримесечие на 2018 г.
Новият KIA Ceed е проектиран в европейския дизайнерски център на марката във Франкфурт, Германия, под ръководството на Грегъри Гийом, ръководител на дизайнерския център за Европа, и Петер Шрайер, главен дизайнер на KIA.
По-нисък, по-широк и с по-дълъг заден надвес в сравнение с предшественика си, силуетът на новия Ceed е доста по-атрактивен. Прави линии заместват заоблените повърхности при предходния модел и уверено преливат в предната част, която се отличава с по-широка радиаторна решетка „тигров нос“ и по-ниско позициониран отвор на въздуховода. Стандартно новият модел е оборудван с LED дневни светлини в кубовидна форма, в унисон с облика на моделите GT и GT-Line. Новият модел наследява широката C-колона, която се превърна в отличителен белег на дизайна на KIA в последните години.
Изграден върху новата платформа K2 на KIA, новият Ceed е с 20 мм по-широк (1800 мм) и 23 мм по-нисък (1447 мм) в сравнение с предходния модел. Размерът на междуосието остава същият – 2650 мм, като предният надвес е скъсен с 20 мм (до 880 мм), а задният е удължен с 20 мм (до 780 мм). Новата платформа спомага и за едно ново, по-ефективно окомплектоване на Ceed. Новият модел е с по-голям багажник – 395 л.
Таблото е обособено в 2 зони: в горната е разположена "плаваща" система от информационно-развлекателни устройства със сензорен екран, а в долна част са разположени контролните панели за аудио системата, отоплението и вентилацията. Централната конзола е ориентирана към водача за по-удобно боравене с контролните уреди. Изборът е между акценти в цвят металик или сатениран хром, текстил, синтетична или естествена кожа. Опционално се предлагат и облицовани с кожа волан и скоростен лост.
Новият Ceed се предлага с широка палитра от двигатели, разработени според изискванията на европейските потребители. Бензиновите мотори включват усъвършенствана версия на популярния 1-литров T-GDi двигател, генериращ мощност от 120 к.с., както и нов 1,4-литров T-Gdi с мощност от 140 к.с. Турбокомпресорът на двигателя позволява по-широк обхват на въртящия момент в сравнение с по-стария 1,6-литров мотор, което означава подобрена отзивчивост при всякакви пътни настилки – при това при намалени въглеродни емисии. На по-късен етап ще се предлага и 1,4-литров MPi двигател (с многоточково впръскване) и мощност от 100 к.с.
Новият Ceed ще бъде наличен и с изцяло новия дизелов двигател U3 (Euro 6d TEMP): 1,6-литров CRDi използва технология за селективна каталитична редукция (SCR) с цел активен контрол на емисиите, което спомага за тяхното значително намаляване. U3 се предлага с мощност от 115 и 136 к.с. и въртящ момент от 280 Нм.
Всеки от двигателите е окомплектован с 6-степенна ръчна трансмисия, а новите 1,4- литрови T-GDi и 1,6-литрови CRDi мотори ще бъдат предлагани и със 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител на KIA.
Познайте кой е най-големият износител на автомобили от САЩ