В централата на Porsche се работи по електрически Cayenne, който ще бъде лансиран по някое време през 2026 г. Дотогава клиентите ще се радват на настоящото поколение, чийто сериозен фейслифт бе показан на салона в Шанхай.
Тъй като до появата на новия модел остават три години, дизайнерите са се постарали да нанесат сериозни корекции в дизайна на модела, но освен освежаване на Cayenne и Cayenne Coupe, версията Cayenne S отново ще се предлага с V8.
Porsche Cayenne 2024
Другата голяма новост се открива в интериора, черпил вдъхновение от Taycan. Това значи че пред пътника е монтиран 10,9-инчов дисплей и така вече цялото арматурно табло е в дисплеи. Все пак има и доста сериозно количество физически бутони. Малкият превключвател за трансмисията е позициониран от дясната страна на волана, от лявата му се намира старт/стоп бутонът.
По екстериорния дизайн са направени промени по почти всички панели, казват от Porsche, но да обясним кои точно са промените, това вече би било доста сложна задача. Причината е, че традиционно няма някакви по-сериозни отклонения от приетите форми, по-скоро говорим за някой и друг ръб тук, някоя и друга повърхност там.
Леко са пипнати формите на фаровете и бронята, отзад стоповете са по-видимо променени. За моделната 2024 г. се предлагат три нови цвята, както и нова гама от 20 до 22-цолови джанти.
Всички версии на задвижване идват с малко повече мощност, но най-голямата новост е, че Cayenne S изоставя битурбо V6 за битурбо V8, който е с 34 к.с. и 50 Нм по-мощен. Така той вече достига 474 к.с. и 599 Нм.
Стандартният V6 с едно турбо в базовия Cayenne е с мощност 353 к.с. (+13) и 499 Нм (+49) от преди. Същият двигател е монтиран и в модела E-Hybrid. Същият е оборудван с батерия с по-голям капацитет – от 17,9 kWh вече е 25,9 kWh. Комбинираната мощност на E-Hybrid е 469 к.с. Пробегът на ток е до 90 км.
Флагманът Turbo GT с битурбо V8 е наличен само в купе вариант. Тук вече говорим за 659 к.с., максимална скорост 302 км/ч и ускорение от 0 до 96 км/ч за 3,1 секунди.
Обновено е и окачването Porsche Active Suspension Management (PASM), което се монтира стандартно. Въздушното окачване остава опция.