Нов лек за отегчени милионери: улична версия на бъгито на Льоб за „Дакар”

Струва „едва” $1,6 млн., но проблемът е, че олигарсите сега не им е до забава.

Пламен Георгиев,
Prodrive Hunter

, Prodrive

Prodrive Hunter

Prodrive изпревари Porsche и Lamborghini в надпреварата да изкарат супер офроуд бегачка на пътя, по-скоро в пясъка и калта. Става въпрос за Prodrive Hunter “all-terrain adventure vehicle”, базирано на състезателния Bahrain Raid Xtreme, с който многократният шампион Себастиан Льоб участва в рали „Дакар”. Разликата е, че Prodrive твърди, че серийната версия е още по-луда от състезателната.

Изграден около високоякостна стоманена пространствена рама, Hunter е оборудван с амортисьори, които позволяват ход на колелата от… 400 мм, което е с 500 мм повече спрямо състезателното бъги, завършило второ в „Дакар”.

Prodrive

Мощността му също е много по-голяма, защото не се налага да бъде изкуствено ограничавана заради правилника на надпреварата. Тук 3,5-литровият V6 двигател на Hunter с две турбини генерира 600 к.с. (50% повече) и 700 Нм въртящ момент. Те се предават към 35-инчовите офроуд гуми посредством 6-степеннна трансмисия, заменяща 6-степенната секвенциална механична кутия, монтирана в колата на Льоб.

Prodrive

Prodrive казва, че Hunter ускорява до 100 км/ч за под 4 секунди, а максималната му скорост е 300 км/ч, но идеята на тази играчка е да предлага върховни офроуд възможности, не спринтьорски.

Prodrive

Иън Калъм, бивш дизайнер на Jaguar, „нарисува” дизайна на състезателната версия, но доразвива работата си за тази легална за пътя версия. И тук идва изненадата. Интериорът е супер спартански, типично като за спортен автомобил, но цената на Hunter е като за Rolls-Royce: 1,25 млн. британски лири, което е $1,65 млн.

След като руснаците имат проблеми със забавата в момента, близкоизточните клиенти са на линия.

Prodrive Prodrive Hunter бъги офроуд бъги