И змина повече от десетилетие, откакто Nissan представи ретро концепта IDx, намеквайки за трета спортна кола, която да се присъедини към 370Z и GT-R. Първият бе заменен, докато Годзила е мъртва (ако това въобще е възможно), но ще бъде заменена един ден от електрическа версия. Що се отнася до проекта IDx, той беше убит, защото би бил твърде скъп за производство и очевидно не е имало достатъчно търсене.
Въпреки това Nissan напоследък намекна за трети спортен модел. В ново интервю за австралийското издание Drive високопоставен служител потвърди, че по спортната кола официално се работи. Добрата новина сподели вицепрезидентът на глобалната продуктова стратегия на Nissan Иван Еспиноза: „Направихме някои много ранни упражнения нагоре по веригата за това как може да изглежда архитектурата.“
„Упражнение нагоре по веригата“ е бизнес процес, който основно се отнася до първоначалното планиране и ранните етапи на развитие. Еспиноза има за цел Nissan да подготви спортния автомобил преди края на десетилетието с електрифицирано задвижване.
Nissan иска преродената Silvia да отговаря на разпоредбите за вредните емисии във възможно най-много страни, така че да може да увеличи производството, за да постигне икономии от мащаба. Въпреки че спортните автомобили са пазарна ниша и разработването на такива от нулата е скъпо начинание, Nissan няма да обедини усилията си с друг автомобилен производител, за да се случи това. Вместо да тръгне по маршрута на Z4/Supra, GR86/BRZ или Miata/124 Spider, новата Silvia ще бъде усилие изцяло на Nissan.
Еспиноза е убеден, че компанията може да участва самостоятелно в инженерния процес, но признава, че проектът изисква „сериозно ниво на инвестиции“, което е „труден“ ангажимент за поемане. Нова Silvia ще бъде разработена от нулата, а неговото желание е Nissan да пропусне сътрудничество с друга марка.