Nissan избра интересен начин да представи хибридното задвижване на Juke

Казва се Nissan Juke Hybrid Rally Tribute, важното е хибридното му задвижване, което от лятото ще бъде въведено в гамата на Juke

Nissan Juke Hybrid Rally Tribute

Nissan

Nissan Juke Hybrid Rally Tribute

П рез миналия юни Nissan показа няколко снимки на концептуален състезателен автомобил, чиято цел бе да се отпразнува 50-ата годишнина от триумфа на марката в East African Rally.

Сега снимките оживяват във формата на Nissan JUKE Hybrid Rally Tribute. Този шоуавтомобил има една единствена задача: да представи по атрактивен начин хибридното задвижване на Juke, което ще бъде въведено на пазара това лято.

Хибридното задвижване на Juke е съставено от ново поколение двигател с вътрешно горене на Nissan, разработен специално за работа с електромотор и батерия. Той генерира 94 к.с. и 148 Нм въртящ момент.

Основният електромотор генерира 36 kW (49 к.с.) и 205 Нм. Към системната мощност се добавят и 15 kW (20 к.с.) от високоволтовия стартер/генератор, които идват от батерия с водно охлаждане с капацитет 1,2 kWh. Така нетната мощността на хибридното задвижване е с 25% по-висока от настоящия бензинов двигател. В същото време разходът на гориво е по-нисък с 40% в градски цикъл на шофиране, при смесения цикъл процентът е 20.

Nissan

Това хибридно задвижване ще работи с модернизирана трансмисия с ниско триене, вдъхновена от моторния спорт. Тя разчита на т. нар. dog clutches вместо конвенционалните синхронизирани пръстени за превключване на 4 "ICE" предавки и "EV" предавки. В допълнение, тази трансмисия не използва съединител. Всяко стартиране на автомобила е в електрически режим, като двата електромотора се използват в комбинация за синхронизиране на предавките.

Трансмисията се контролира от алгоритъм, който изчислява моментите за смяна на предавките и регенерация на енергия в батерията.

Nissan Nissan Juke Nissan Juke Hybrid Rally Tribute