П убликация в Business Insider твърди, че Илон Мъск е казал на инженерите си в завода във Фримонт, Калифорния, да прескочат стандартния тест, наречен „brake-and-roll, за да постигнат заветната цел от 5000 произведени бройки Model 3 за седмица. Изданието се позовава на вътрешен документ. Той, според Илон Мъск, пък бил получен чрез подкуп от страна на журналиста, който бил много тенденциозен спрямо Tesla, след като направил интервю с Джеймс Чанос. Тези контраатаки Мъск направи чрез Twitter, а ние само ще кажем, че Чанос е борсов играч, играещ предимно с къси позиции. Официалното опровержение от Tesla също не закъсня.
Тестът е бил спрян от 3 ч сутринта на 26 юни казва човек, започнат с темата. Не е ясно защо и колко дълго е траяло това.
Според автомобилен експерт, тестът „brake-and-roll” е критична част от производствения процес, извършващ се във финалната фаза на калибриране на всеки автомобил, слязъл от конвейра. Тестът гарантира, че колелата са перфектно настроени и спирачките работят оптимално. Това става чрез качване на стенд и замерване на различни параметри.
Двете важни колони са тези, обозначение като "critical" и "blocking." Данни в тях липсват.
Рон Харбър, консултант в Oliver Wyman, основател и редактор в "The Harbour Report", коментира за Business Insider, че, след като всичко бъде монтирано в един автомобил, производителят трябва да има огромен късмет, ако всичко в него работи по перфектния начин.
"Ако изоставиш тестовете, потенциално си застрашен от много проблеми с качеството. Всеки завод прави това… Това е част от финалния процес по завършване на автомобила.”
Харбър заявява пред Business Insider, че не е запознат с друг вид тест, който адекватно за замества на поточната линия т. нар. тест „brake-and-roll”.
Това мнение идва в отговор на становището на Tesla, че „ние тестваме всеки Model 3 на нашата писта, за да проверим спирането, завиването, тропането и виенето. Без изключения.”
Според източника на Business Insider, постигнатата кота от 5000 бройки Model 3 за седмица е била изкуствена. Според него това е станало, след като в сметките са били добавени автомобили, които са минали през поточната линия предходната седмица, но са били върнати за различни ремонти. Все пак да напомним, че на втората поточна линия във Фримонт, намираща се в огромна палатка в двора на завода, асемблирането са извършва ръчно.
Друг документ, с който разполага Business Insider твърди, че Tesla е планирала да произведе 36 000 бройки от Model 3 през второто тримесечие на годината, но бяха отчетени 28 578 бройки. Коментари по тези цифри са били отказани от Tesla.
Mean Mower V2 на Honda иска да мине границата от 240 км/ч
Японският G-Class. Всичко за новия Suzuki Jimny
Пет екрана, 16 колони и 2 камери вместо огледала за новия Audi e-tron