М агнетичната британска марка Morgan отново ни изненада. Днес тя представи новия си модел - 3-колесният Super 3, връщайки се 113 г. назад в историята си.
Разговорът в автомобилния бизнес днес е за електромобили, батерии, мрежи от зарядни станции и т.н., но типично по британски в Morgan са верни на себе си. И защо не - свежо е да има изключения.
Това е първият изцяло нов модел от 2000 г. насам - след Aero 8. Произлиза от новата алуминиева платформа на компанията и е първият Morgan с монококова структура.
Мотоциклетният двигател обаче е оставен във фирмения музей и заменен с монтиран отпред 3-цилиндров 1,5-литров агрегат на Ford с максимална мощност от 120 к.с. при 6500 оборота. Той е с атмосферно пълнене. И е от Fiesta ST.
Тук му се пада задачата да задвижва доста по-леко “тяло” - 635 кг.
В Morgan разчитат да произвеждат по около 15 коли на седмица (средно по три на ден в работните дни) и да достигнат 1500 годишно, което е значително увеличение от достигнатите обеми от последните години - 800-900 броя.
Вече се приемат поръчки и първите екземпляри ще застанат гордо до още по-гордите си собственици през юни. Ако вече разпитвате за цената - официално от производителя тя е 41 995 паунда за Великобритания.
Босът на Morgan Стив Морис разчита на поне 400 продажби годишно в Съединените щати, където регулациите за мотоциклети и триколесни са значително по-улеснени, отколкото за коли. Той бърза да добави, че Super 3 се е представил отлично в краштестове и постигнал значително повече от минимума.
А дизайнерът Джон Уелс добавя, че бързакът само изглежда ретро, техниката му всъщност е доста модерна, не само заради монококовата структура, а и заради окачването и двигателя. Дължината му е 3,6 м., точно колкото на FIAT 500, което означава, че е със 120 мм по-дълъг от своя предшественик.
Създателите твърдят, че в кокпита има повече място.
Налични са около 200 екстри за допълнтелното оборудване, а Super 3 се предлага с камери, огледала, навигация, екрани, въздушни дефлектори…
Двете колела отпред са с 20-инчови джанти. А гумите са специални - разработени само за S3 от Avon за по-добро сцепление и въобще “пърформанс”, особено в завоите.
В Morgan отбелязват, че са поработили върху звука на двигателя. За да направят “мотоциклет за хора, обичащи автомобилите”.