Н е знам как е на живо, но на снимка Genesis G80 изглежда супер атрактивно. Да, не казвам, че е красив, защото това е относително понятия, но двете двойки продълговати фарове, обградени отвсякъде от хромираната „пчелна пита” на радиаторната решетка и бронята, скосеният покрив и много елегантната задна част карат този автомобил да изглежда наистина впечатляващо.
Новото, второ поколение на G80 е напълно променено. Дължината на седана е 4995 мм (+5 мм), широчината му е 1925 мм (+35 мм), а височината е 1465 мм (+15 мм). Междуосието е останало непроменено, но пък е цели 3010 мм. Диаметърът на колелата варира от 18 до 20 цола.
Както и преди, Genesis G80 е построен на платформа със задно задвижване и надлъжно разположен отпред двигател. Въпреки увеличените габарити, теглото на модела е снижено със 125 кг. До 1785 кг, като здравината на усукване е увеличена с 6%. Може да се избере (срещу допълнителни средства) адаптивно окачване, което регулира твърдостта на амортисьорите спрямо пътните условия, използвайки данни от монтирана отпред камера.
Новият Genesis G80 дебютира с три турбо двигателя. Нов е дизеловият мотор с обем 2,2 литра и четири цилиндъра, генериращ 210 к.с. (440 Нм). Четирицилиндровият бензинов мотор е с обем 2,5 литра и 304 к.с. (422 Нм), докато на върха застава 3,5 V6 с 380 „коня” и 530 Нм въртящ момент. И трите агрегата работят съвместно с 8-степенен „автомат”, а пълноприводното задвижване е опция.
Интериорът на G80 копира почти напълно този на кросоувъра GV80, но това не означава, че не заслужава адмирации, напротив. Дигиталното приборно табло е с диаметър 12,3 инча, а монтираният върху арматурвото табло дисплей е с диаметър 14,5 инча. Самото табло е много изчистено, елитарно, а висококачествен дървен фурнир по него и тунела между предните седалки доближава корейския модел до най-добрите на пазара. Впечатление прави формата на волана, както и въртящият се сребърен регулатор за контрол на автоматичната трансмисия.
Моделът се очаква на европейския пазар до края на тази година. На южнокорейския пазар цената му започва от около 87 000 лева за по-малкия бензинов двигател.
Covid-19 заплашва 100 000 работни места в немската авто индустрия