Mercedes-Benz е изтъргувал близо 100 хиляди електрически автомобила през миналата година, а през настоящата се надява да ги удвои, обяви компания на пресконференция.
Тя бе насрочена за оповестяване на финансовите резултати и продажби за 2021 г., след като преди близо две седмици бяха съобщени първите данни.
Общият брой на пласираните автомобили е 2 427 686 (спад с 4 процента спрямо 2020 г.), като 566 500 договора са сключени за последните три месеца. Делът на хибридите и EV възлиза на 227 458 (69,3% ръст в сравнение с 2020 г.). Това е близо 11 на сто от продажбите на пътническите коли.
48 936 са реализираните пътнически електромобили и 50 365 товарните ванове. Целта е 200 хиляди за 2022 г., независимо от някои трудности.
Скокък на оперативната печалба за 2021 г. е 123 процента с корекциите, благодарение на покачването на продажните цени, което е компенсирало спада на продажбите.
Компанията обяви скок на чистата печалба от 480 процента до 23,4 милиарда евро, но с изкривена сравнителна годишна база поради включването на позитивен счетоводен ефект от 9,2 милиарда евро, свързан в излизането на борсата на подразделението за тежкотоварни камиони.
Коригираният марж на автомобилното подразделение е достигнал 12,7 на сто със средна продажна цена от 49 800 евро на автомобил или 26 на сто увеличение за една година. Въпреки тенденцията за спад на продажбите, високият клас модели са достигнали рекорд по реализации.
Mercedes се готви за по-добра година ("стабилизиране"), отчитайки някои продължаващи и нови предизвикателства - недостигът на чипове ще продължи да се отразяват на пазара през 2022 г., а също така поскъпването на суровините, пандемията и новата ситуация с геополитическата обстановка.